responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 409

هستند كه در رعايت تقوا پيشى گرفته‌اند و موازين تقوا را بهتر و بيشتر رعايت مى‌كنند.

خطبه اول امروز من، در باره اخلاق اسلامى و ايمان و تقوا است. انقلاب شكوهمند اسلامى ايران تا كنون مراحل بسيار حساس و مهم و پر شكوه و با عظمتى را سپرى كرده است. مرحله غلبه و پيروزى بر نظام شاهنشاهى را پشت سر گذاشته است. مرحله تحمل هشت سال جنگ تحميلى، با همه دستاوردهايش را نيز پشت سر گذاشته است.

اكنون مرحله بازسازى كشور است.

الحمد للّه مردم در بازسازى كشور با مسئولانْ مشاركت دارند.

مراكزى كه بازسازى به گونه‌اى به آنها ارتباط دارد، عبارت‌اند از: مجلس محترم شوراى اسلامى و كميسيون‌هاى مربوطه آن، هيئت دولت، وزارتخانه‌ها، رؤساى قواى سه‌گانه كه به دستور حضرت امام- دامت بركاته- تعيين سياست كلّىِ بازسازى به آنها واگذار شده است و كميته‌ها و شوراهاى مشورتى كه رؤساى قواى سه‌گانه تشكيل داده‌اند.

گروه‌هاى مسئول بازسازى كشور كه برشمردم، اكنون مشغول كارشناسى و برنامه‌ريزى براى تعيين اولويت‌هاى مختلف و تعيين نقش و سهم مردم در بازسازى كشور، و چگونگى تأمين منابع بازسازى و غيره هستند.

براى بازسازى كشور، بايد دامنه فعاليت‌هاى مردم و چگونگى استفاده از توانِ آنها در اين امر مهم، مشخص شود. همچنين بايد نحوه تأمين منابع مالىِ بازسازى مشخص شود. آيا مى‌توان از منابع مالىِ خارجى براى بازسازى كشور استفاده كرد؟

اگر قرار شد از منابع مالىِ خارجى براى بازسازى كشور استفاده نمود، در چه حدى مى‌توان اين كار را انجام داد؟

همچنين از نظر فرهنگى، برنامه‌ريزى‌هايى از سطح مدرسه ابتدايى تا آموزش عالى صورت گرفته است.

براى اينكه نيروهاى گروه‌هاى مسئول بازسازى كشور هدر نرود، تلاش زيادى صورت گرفته كه بين فعاليت‌هاى اين گروه‌ها، هماهنگى وجود داشته باشد. در عين حال، بعضى كارها به صورتِ تكرارى انجام شده و دو يا سه گروه، يك كار واحد را به طور تكرارى انجام داده‌اند.

براى بازسازى و نوسازى كشور در زمينه ادارات و تعيين وضع تشكيلات ادارىِ مطلوب، مبارزه با فساد ادارى و تعيين سطح حقوق و دستمزد عادلانه، بررسى‌ها و تحقيقات زيادى انجام شده است. اميدوارم ان‌شاءالله اين تحقيقات طليعه يك نتيجه مبارك را در پى داشته باشد.

در اين ميان، مطلبى توجه مرا به خود جلب نمود كه شايد توجه افراد زيادى را به خود جلب كرده باشد. آن مطلب، در باره جايگاه اخلاق و ايمان و تقوا در مرحله بازسازى كشور است. آيا تكيه و تأكيد بر ايمان و تقوا، در دوره بازسازى كشور، داراى اولويت هست يا نيست؟

اگر تأكيد بر اخلاق اسلامى در دوره بازسازى، داراى اولويت است، چه اولويتى دارد؟ اولويتِ اول يا دوم يا سوم؟ چه كسى مسئول گسترش اخلاق اسلامى در جامعه است و بايد آن را پيگيرى كند؟ آيا اصلًا گسترش اخلاق اسلامى و تقوا در جامعه نياز به پيگيرى دارد يا خير؟

براى پاسخ به سؤالات مربوط به جايگاه ايمان و تقوا و اخلاق اسلامى در دوره بازسازى كشور، من مطالبى را خدمت شما عرض مى‌كنم.

وجود انسان به سه قسمت اساسى تقسيم مى‌شود. اول، بخش مغز كه عهده‌دار تفكر و انديشه و جايگاه تصميم‌گيرى در باره‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 409
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست