responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 404

عرب است؟ اين وضعِ لبنان است كه يك روز مى‌خواهند آن را دو تكه كنند و روز ديگرى مى‌خواهند مسلمانان را از خانه و كاشانه خود بيرون كنند و آنها را منزوى نمايند.

يكى از مسلمانانِ با غيرت، متعهد، رزمنده، مسئول و قهرمانِ لبنانى در مرز لبنان و اسرائيل، عمليات شجاعانه‌اى عليه اسرائيل انجام داده است. فرداى آن روز، آمريكا آن رزمنده عاشقِ شهادت را محكوم كرده و براى اسرائيل، ناله مظلوميت سر داده است.

كشورهاى عربى كه در باره ايرانْ آن حرف‌ها را مى‌زدند، كدامشان از آن رزمنده لبنانى تجليل كردند؟ كدام يك از آنها گفتند: درود بر تو اى رزمنده لبنانى كه در راه وطن و اسلام و قرآن و حيثيت و عظمتِ كشور خود، دست به چنين كار قهرمانانه‌اى زدى؟ نه تنها بر او درود نمى‌فرستند، بلكه عراق را هم به خاطر خيانت به مسلمانان لبنان محكوم نمى‌كنند.

در هر صورت ما از اينكه بلاتكليفى در باره صلح ادامه داده مى‌شود و برقرارى صلح به امروز و فردا مى‌افتد، راضى و خوشنود نيستيم.

ما اعلان مى‌كنيم كه هر قدر براى برقرارى صلح، امروز و فردا كنند، وقتى رهبر صلاح ديده است كه ما با صلح زندگى كنيم، با صلح زندگى مى‌كنيم.

كسى خيال نكند كه با امروز و فردا كردنِ طرفِ عراقى در برقرارى صلح، حوصله ايران سر مى‌رود و دست از صلح كردن بر مى‌دارد و در مقابلِ سازمان ملل و شوراى امنيت مى‌ايستد. مگر عراق چقدر مى‌تواند برقرارى صلح را به تأخير بيندازد؟ بالاخره كميته شناسايى متجاوز تشكيل مى‌شود و در دنيا، متجاوز اعلام خواهد شد.

ما مثل روزِ روشن، چنين روزى را مى‌بينم و در باره آن هيچ ترديدى نداريم.

الحمد للّه حركتِ بازسازى در كشور آغاز شده است. اين حركت در مراكز مختلف كشور مانند دولت، مجلس، سه قوّه، مشاورين و دانشگاه‌ها، بسيار خوب و اميدبخش است.

اميدواريم ان‌شاءالله اين حركت، هر چه زودتر به نتايج بسيار مفيدى برسد.

در باره بازسازى مى‌خواهم به دو مطلب اشاره كنم. در برنامه‌هاى بازسازى كه تا كنون ارائه شده است، بعضى از اين مطالب هنوز مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

مطلبى كه در برنامه‌هاى بازسازى هم به آن اشاره شده است، مشاركت مردم در بازسازى است. تا آنجا كه من نگاه كردم و اطلاع دارم، تمام كسانى كه در مورد بازسازى فكر و برنامه‌ريزى نموده‌اند، همگى معتقد به شركتِ مردم در بازسازى هستند. همان گونه كه ما جنگ را با مشاركت مردم، ادامه داديم، در بازسازى نيز مردم بايد نقش و مشاركتِ بسيار مؤثر و فعال داشته باشند.

نقش مردم در بازسازى چيست؟ مردم براى بازسازى كشور، بايد چه كار بكنند؟

برخى از كارهايى كه مردم بايد در دوره بازسازى انجام دهند، تا كنون مشخص شده است؛ اما هنوز همه رسالت و نقش مردم در اين دوره، تبيين و مشخص نگرديده است.

به عنوان مثال، كاملًا مسلّم است كه براى كاهش قيمت كالاهاى اساسى و ضرورى در بازار، و نجات يافتن از تنگناى تورمِ قيمتِ اين كالاها، بايد دست مردم را در واردات با ارز غير انتقالىِ اين كالاها، باز بگذارند تا با افزايش عرضه آنها در بازار، قيمت آنها كاهش يابد.

اما هنوز به طور دقيق مشخص نشده است كه واردات چه كالاهايى بايد براى مردم آزاد شود. ده قلم كالا، سى قلم، پنجاه قلم يا هشتاد قلم كالا؟ ان‌شاءالله به زودى فهرست كالاهايى كه ورود آنها براى مردم آزاد است، اعلام خواهد شد.

اين مثالى كه عرض كردم تنها يك مورد از

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 404
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست