responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 34

تا كنون بسيار اميدبخش بوده است.

دوم: ديوان عدالت ادارى. اميدوارم نمايندگان محترم مجلس شوراى اسلامى، هر چه زودتر آن دو اصلاحيه بسيار كوچك را تصويب كنند و بياورند تا آن اصلاحات انجام شود و ديوان عدالت ادارى راه‌اندازى گردد.

سومين خدمت بزرگ و موفقيت‌آميز قوه قضائيه كه براى همگان بسيار چشمگير بوده، مبارزه بى امان با تروريسم است.

تروريسم با ابعادى بسيار گسترده و حمايتِ بى‌دريغ خارجى براى ضربه زدن به نظام جمهورى اسلامى ايران، وارد عمل شد.

گروهك‌هاى تروريستى براى ضربه زدن به انقلاب اسلامى ايران، از هيچ جنايت وحشيانه‌اى خوددارى نكردند تا آنجا كه بعضى وقت‌ها حاميان خارجى آنها يعنى ابرقدرت‌ها، خجالت مى‌كشند كه اين گروهك‌هاى تروريستى را نيروهايى مترقى در مقابل جمهورى اسلامى ايران محسوب كنند.

يكى از خدمات قوه قضائيه، برخورد قاطع با اين گروهك‌هاى تروريستى بوده است و اميدواريم ان‌شاءالله شرّ اين تروريست‌ها از جامعه اسلامى ريشه‌كن شود.

دو طرح مهم ديگر كه در قوه قضائيه، پيگيرى مى‌شود، تغيير قوانين و ايجاد تشكيلات دادگسترى واحد، بر اساس ضوابط اسلامى است تا جايگزين دادگسترى، دادگاه‌ها و دادسراهاى انقلاب گردد. تغيير قوانين، طرحى نيست كه ظرف چند ماه به نتيجه برسد؛ هزاران مادّه قانون داريم كه بايد عوض شوند و تغيير آنها، نياز به زمان دارد.

موضوع ديگرى كه امير المؤمنين عليه السلام در نامه‌اش به مالك اشتر به آن توجه فرموده بود، اهميت مردم و رضايت آنها در حكومت اسلامى است.

حضرت على عليه السلام فرموده است:

مالك! توده‌هاى انبوه مردم را در نظر داشته باش! رفاه آنها و آسايش آنها را در نظر بگير! مبادا، گروهك‌هاى خاص و نخبگان جامعه، همه امكانات جامعه را از آنِ خود كنند؛ ثروت، مقام و پست‌هاى جامعه را به خود اختصاص دهند و مردمْ ناراضى باشند.

مالك! بدان كه قدرت و شوكتِ تو تا هنگامى پايدار است كه پايگاه مردمى داشته باشى. اگر مردم از يك نظام راضى باشند، در صحنه بمانند و از آن پشتيبانى كنند، آن نظامْ پا بر جا خواهد ماند.

انقلاب در زمينه جلب رضايت عمومى، موفقيت بسيار درخشانى داشته است.

نزديك به تمامىِ مردم، حامى و پشتيبان نظام جمهورى اسلامى هستند. در صف‌هاى نماز جمعه، در خطوط مقدّم جبهه‌هاى جنگ، پشت جبهه و در هر جاى ديگر كشور، مردمْ قاطعانه پاسدار و نگاهبان انقلاب و نظام جمهورى اسلامى ايران هستند.

امروز، مردم ما تحت بعضى از فشارهاى اقتصادى هستند؛ اما با وجود اين فشارها، با رضايت و خوشنودى و اميد به آينده و صبر انقلابى، فداكارانه در راه انقلاب خدمت مى‌كنند.

صبر انقلابى مردم ما در حدّ اعجاز است و دوست و دشمنْ حيرت زده‌اند كه چگونه ممكن است ملّتى تا به اين حد، مقاومت داشته باشد. درود بر شما ملت مبارز ايران كه هر چه فشار بر شما وارد مى‌شود، آبديده‌تر مى‌شويد. (تكبير نمازگزاران)

آگاهى و بينش فراوان مردمى، آمادگى، تحمل و مقاومت در برابر فشارهاى سنگين، دفاع از استقلال كشور، صبر انقلابى، پشتيبانى و پاسدارى از آرمان‌هاى انقلاب اسلامى، اينها واقعيت‌هاى آشكارِ جامعه ما هستند كه همگى آنها را لمس و درك مى‌كنيم.

هنگامى كه تحولات مثبت فرهنگى مردم،

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 34
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست