responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 266

و حكم ميرزاى شيرازى را در عمل لغو كنى.

ميرزاى آشتيانى گفت: من حكم تحريم تنباكو را لغو نمى‌كنم زيرا اين حكم، حكم ولىّ فقيه است و مخالفت با آن حرام مى‌باشد.

ناصر الدين شاه به ايشان گفت: اگر اين حكم را لغو نمى‌كنى، بايد تهران را ترك كنى! ميرزاى آشتيانى گفت: از تهران بيرون مى‌روم امّا با حكم ولىّ فقيه مخالفت نمى‌كنم.

يكى دو حيوان باربر به درِ منزل ميرزاى آشتيانى آوردند تا اسباب مختصرِ سفرىِ ايشان را كه شامل چند جلد كتاب و چيزهاى ديگر بود، به خارج از تهران حمل كنند.

در همان روز و همان ساعتى كه ميرزاى آشتيانى به قصدِ ترك تهران از خانه حركت كرد. علماى تهران و ائمه جماعاتِ تهران همگى از خانه‌هايشان بيرون آمدند و به قصدِ تركِ تهران، بار سفر بستند.

مردم قهرمان تهران در حمايت از ميرزاى آشتيانى و حكم تحريم تنباكو، قيام كردند.

به قورخانه ريختند و با نيروهاى دولتى زد و خورد كردند. دربار عقب‌نشينى كرد.

قرارداد لغو شد و علما به خانه باز گشتند.

انگلستان آن زخمى را كه از دستِ يك مرجع تقليد شيعه و ولىّ فقيه ديد، هنوز فراموش نكرده است و قيام تنباكو، همچنان افتخار آفرين است.

چهل و يك سال پيش از اين، انگلستان با اشغال فلسطين و قدس عزيز، ضربه بسيار بزرگى به مسلمانان جهان وارد كرد.

انگلستان همانند شيطان، هزار جان دارد.

از هر جا سرش را بكوبند، از جاى ديگر حركت مى‌كند. گاهى بلافاصله و گاه با فاصله پنجاه سال، حركت بعدى خود را انجام مى‌دهد.

اين بار انگلستان از فلسطين سر در آورد و با توطئه‌چينى به نفع صهيونيست‌ها، قدس، قبله اوّل مسلمانان جهان را از آنان گرفت.

حكّام خائن عرب كه در ظاهر با انگلستان مى‌جنگيدند، در باطنْ مزدور و همدستِ انگلستان بودند. انگلستان با كمكِ حكّام مزدور خائن عرب، ضربه‌اى به اسلام و مسلمانان زد كه هنوز مسلمانان در عزاى آن ضربه هستند.

چهل و يك سال از اشغال فلسطين به وسيله صهيونيست‌ها مى‌گذرد. در اين مدت، صهيونيست‌ها كشتارهاى فراوانى در فلسطين و لبنان- در صبرا و شتيلا و ...- به راه انداخته‌اند.

دربه‌درى‌ها و بيچارگى‌هاى فراوانى پيش آمده است اما هنوز ما به اميدِ روزى هستيم كه ما و همه مسلمانان دنيا با قدرت و عزت و عظمتِ خداداد، قدس عزيز را به دامن اسلام برگردانيم. (تكبير نمازگزاران)

رهبر عظيم الشأن ما روز جمعه آخر ماه مبارك هر سال را «روز قدس» ناميده است و فرموده است براى آنكه مسلمانان دنيا، زخم مهلك اشغال فلسطين را فراموش نكنند و قدس عزيز را به دستِ فراموشى نسپارند و خود را آماده كنند كه ان‌شاءالله هر چه زودتر با امدادهاى خداوند، جرثومه كثيف اسرائيل را به دور بريزند، در روز قدس با راهپيمايى عليه اسرائيل و حاميانش، به اشغال فلسطين اعتراض كنند.

روز جمعه آينده كه روز قدس است، ان‌شاءالله ما مسلمانان و امّت ايران به همراه مسلمانان ساير كشورهاى دنيا، عليه اسرائيل و حاميانش راهپيمايى مى‌كنيم و به اشغال قدس، اعتراض مى‌نماييم. (تكبير نمازگزاران)

از ديگر مناسبت‌هاى اين هفته، روز جهانى مخابرات است. در سخنرانى قبل از خطبه نماز جمعه، گزارش كامل فعاليت‌هاى برادران دست‌اندركار مخابرات را شنيديد. ما از برادران دست‌اندركار مخابرات كه اين همه زحمت كشيده و اين نتايج بزرگ را به دست آورده‌اند و صادقانه به مردم‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 266
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست