responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 243

بيش از يك ميليون بچه گرفتار مشكلاتِ ناشى از جدايى پدر و مادرِ خود مى‌شوند.

اكنون سيزده ميليون نفر از افراد زير هيجده سال، از داشتن پدر و مادر يا هر دوِ آنها، محروم‌اند. اين قسمتِ گزارش، مربوط به وضعيت طلاق در جامعه آمريكايى بود.

همچنين آن مجله در باره وضعيت زنان در جامعه آمريكا نوشته است: تعداد زنان شوهردارى كه در محيط خارج از محيط خانواده كار مى‌كنند، هر روز در حال افزايش است. اين امر، اثرات عميقى در عدم تداوم زندگى داشته است. حدود شش ميليون نفر از بچه‌هاى زير سنّ مدرسه، مادرانشان در بيرون از منزل كار مى‌كنند.

تعدادى كمى از اين مادران، به دليل نياز مالى در خارج از منزل، كار مى‌كنند.

بيشترِ آنها محيط خارج از منزل را بيشتر مى‌پسندند؛ زيرا محيط خانواده براى آنها رنج‌آور است و حتى به خاطر نگهدارى فرزند و تنظيم خانواده‌شان هم حاضر نيستند در خانه بمانند.

در آمريكا، رفتارهاى كنترل نشده و خشونت‌آميز، دائماً در حال افزايش است.

انتظار مى‌رود كه ضرب و جرحِ اطفال در خانواده‌هاى آمريكايى در سال به دو تا چهار ميليون برسد.

حدود پانزده هزار نفر از كسانى كه از پدر و مادرِ خود كتك مى‌خورند، صدمات دائمىِ مغزى بر مى‌دارند. ساليانه حدود دو هزار كودك هم در اثر كتك خوردن از پدر و مادرشان، از بين مى‌روند.

همان مجله افزوده است كه يكى از مشكلات پيچيده و گرفتارى‌هاى جامعه آمريكا، مسائل جنسى است. ساليانه بيش از 250 هزار فرزند نامشروع در آمريكا متولد مى‌شود. حدود بيست و يك درصد نوزادان، از مادرانِ در سنين دوازده تا نوزده سال به دنيا مى‌آيند. نيمى از اين مادران ازدواج نكرده‌اند.

همجنس‌بازى يكى ديگر از انواع مشكلات ناشى از انحرافات جنسى در آمريكا است.

همجنس‌بازى در بين مردان و زنانِ آمريكا آن قدر شايع شده است كه حتى مردم آمريكا هم كه سال‌ها است به انواع فساد، عادت كرده‌اند، دادشان بلند شده و ديگر تحملِ اين همه رسوايى و بى‌شرمى را ندارند.

در پايانِ آن گزارش، نوشته شده است كه تنها راه حلّ مشكلات اخلاقى و اجتماعىِ آمريكا، بازگشت به مسيح، انجيل، تعاليم مذهبى و خداوند است.

روايتى در باره نقش و رسالت تربيتىِ انسان در خانواده خود، برايتان مى‌خوانم.

سليمان بن خالد كه يكى از ياران امام صادق عليه السلام است، مى‌گويد: روزى خدمت امام صادق عليه السلام عرض كردم: يَابْنَ رسولِ اللّه! من در ميان افراد خانواده از نفوذ كلمه فراوانى برخوردار هستم. چون روابطم با اعضاى خانواده را بر اساس تعاليم و رهنمودهاى شما، تنظيم كرده‌ام؛ پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، خاله و دايى احترامِ فراوانى براى من قائل هستند.

اگر مذهبِ خودم را به اعضاى خانواده‌ام، عرضه كنم، آنها به خاطر احترامى كه براى من قائل هستند، دعوتِ مرا مى‌پذيرند.

به نظر شما، آيا من آنها را به مذهب و فكر اهل‌بيت دعوت كنم؟

حضرت صادق عليه السلام فرمودند: حتماً اين كار را بكنيد، زيرا شما همان گونه كه نسبت به سرنوشت خودتان احساس وظيفه مى‌كنيد، نسبت به خانواده خود هم مكلّف هستيد و بايد سعى كنيد كه با تربيتِ صحيح، امر به معروف و نهى از منكر، تلقين، آموزش، صبر و مقاومت، خداوند را اطاعت كنيد تا خودتان و

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 243
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست