responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 100

و (تا) مردان و زنانِ نفاق‌پيشه و مردان و زنان مشرك را كه به خدا گمانِ بد برده‌اند، عذاب كند؛ بدِ زمانه بر آنان باد! و خدا بر ايشان خشم نموده و لعنتشان كرده و جهنم را براى آنان آماده گردانيده و (چه) بد سرانجامى است! و سپاهيان آسمان‌ها و زمين از آنِ خدا است، و خدا همواره شكست‌ناپذيرِ سنجيده‌كار است.]

صلوات و رحمت خدا و درود انبيا عليهم السلام و پيشوايان و ائمه عليهم السلام و فرشتگان و امّت اسلامى بر شهيدانِ راه حق و جانبازان و رزمندگان عزيز اسلام، سنگرنشينان جبهه، نيروهاى ارتش و سپاه و بسيج و همه نيروهاى مسلح.

درود فراوان به جانبازان عزيز- و دست‌ها و پاهاى بريده و بدن‌هاى آسيب ديده آنها- كه با روحى بزرگ و روحيه‌اى قوى، آرزوىِ آن را دارند كه بار ديگر همراه رزمندگان اسلام در جبهه‌هاى دفاع مقدّس حضور يابند.

در اين روز گرامى، روز عيد و شادى، روز دوازدهم فروردين، روز آرى گفتنِ بيش از 98 درصدِ مردم ايران به جمهورى اسلامى، روز تثبيت جمهورى اسلامى كه حضرت امامْ آ ن را «عيد» دانسته و فرا رسيدن آن را به مردم تبريك گفته‌اند، درودهاى فراوان و صميمانه خود را به امام امت عرض مى‌كنيم.

اينك چهار سال از آن روزِ پر شكوه و افتخار گذشته است. اين روز، روز اميد فراوان به آينده و آمادگى و ايثار و از خود گذشتگى براى تحقق اسلام عزيز و جمهورى اسلامى است. در اين روز بزرگ، آرزوى چهارده قرنىِ تشكيل حكومت اسلامى به دست شما مردم قهرمان، جامه عمل پوشيد.

هر چند اطلاعات من در باره تاريخ امّت‌ها كم است؛ اما در محدوده اطلاعات خودم نظيرى براى اين روز بزرگ، در تاريخ بشر سراغ ندارم و فكر نمى‌كنم كه چنين روزى وجود داشته باشد.

ما به جمهورى اسلامى رأى مثبت داديم.

يكى از اساسى‌ترين اصول جمهورى اسلامى، اصل «نه شرقى و نه غربى» بود و مفهوم آن لزوم استقلال و عدم وابستگى كشور بود.

شما با رأى دادن به جمهورى اسلامى، اين اصل را با تمام وجود پذيرفتيد و آن را تأييد كرديد.

گزارش‌هايى كه از بعضى كشورهاى ديگر مانند نيكاراگوئه و شيلى مى‌رسد، نشان مى‌دهد كه امروز مردم آن كشورها نيز اين اصل را پذيرفته‌اند.

هنگامى كه ما به جمهورى اسلامى رأى مثبت داديم، مردم تا اين حد مجهز به شناخت و آگاهى‌هاى اسلامى نبودند.

در عرض اين چهار سال، در اثر تلاش‌هاى فراوان مسئولان امور آموزشى و تبليغاتى، انجمن‌هاى اسلامى، واحدهاى سياسى-/ ايدئولوژى و ديگران، سطح آگاهى و شناخت و بينش امّت ما رشد فراوانى يافته است.

اگر مى‌خواستيم با همان روش‌هاى سابق به همين سطح از آگاهى و اطلاعات دست يابيم، به چندين دهه زمان نياز داشتيم.

با تلاش شما مردم در مدت چهار سال، چنين تحوّل عظيم علمى و فرهنگى صورت گرفت.

در ابتداى طرح نظريه ولايت فقيه و جمهورى اسلامى، نه تنها بسيارى از مردم نسبت به آن آگاهى چندانى نداشتند؛ بلكه حتى بسيارى از كسانى كه در امور سياسى، صاحب ادّعا بودند نيز، شناخت چندانى از ولايت فقيه نداشتند و اين مطلب را آشكارا در مصاحبه‌هايشان بيان كردند.

اما امروزه با رشد سريع آگاهى‌هاى مردم، همه مردمِ ما متناسب با سطح علمى و سِنّى و

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 100
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست