يعنى مكّه بمسجد دورتر يعنى بيت المقدس. و نيز طبرسىّ «عليه الرّحمة» در تفسير اين آيه شريفه مىفرمايد:
بيشتر مفسّرين گفتهاند: رسول خدا- صلّى اللّه عليه و آله- آن شب در خانه امّ هانى خواهر علىّ ابن ابى طالب «عليه السّلام» و شوهرش هبيرة ابن ابى وهب مخزومىّ به خواب بود و از آنجا بمعراج رفت، پس مراد از مسجد الحرام در اينجا مكّه است و مكّه و حرم هر دو مسجد است. و شيخ طريحىّ- رحمه اللّه- در كتاب مجمع البحرين در لغت عكف مىفرمايد: در حديث آمده است كه حضرت صادق- عليه السّلام- فرمود:
سزاوار نبود كه براى خانههاى مكّه در نصب كنند، زيرا براى حاجّ است كه فرود آيند با اهل آن در خانههاشان تا اعمال حجّ خود را بجا آورند، و نخستين كسيكه براى خانههاى مكّه در نصب نمود معاويه بود. و بحث در اطراف اين موضوع در اينجا بيش از اين لازم نيست، بلكه جاى آن در كتب فقهيّه است) خدا ما و شما را به اعمال شايسته و كردار نيك كه دوست دارد (بآن امر فرموده) موفّق بدارد، و درود بر شايسته آن.