responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اثرآفرینان استرآباد و جرجان (استان گلستان) نویسنده : مقدم، محمدباقر    جلد : 1  صفحه : 173

نگهداری می شود. به همین جهت امکان دادن شماره کتاب مثل سایر نسخه های خطی وجود ندارد. از این رو چاره ای جز نقل مشخصات نسخه ها از «مصادر التراث فی المکتبات الخاصه فی الیمن» نداریم.

1 نسخه را «حسین بن عبدالرحمن بن عبدالله»، بعنایه «یحیی بن احمد بن محمد الحمزی»، در تاریخ 10 شعبان 1067ه-.ق. به خط نسخ استنساخ کرده است. این نسخه در 253 صفحه به شماره 24 در مصادر التراث از «کتابخانه ی خصوصی محمد بن عبدالعظیم الهادی» معرفی شده است.

نسخه ی دیگر به شماره 25 در مصادر التراث معرفی گردیده است. این نسخه در 225 صفحه و کتابت سال 1157ه-.ق. به استنساخ «یحیی بن الکبسی» در «کتابخانه ی خصوصی سید محمد بن محمد الکبسی» موجود است.

نسخه ی سوم نیز در همان منبع به شماره 222 از «کتابخانه ی محمد بن حسن عجری» معرفی شده و مشخصات آن چنین است: 216 صفحه، کتابت سال 1157ه-.ق.، ناسخ مجهول، شاید در «کتابخانه ی سید عبدالسلام الوجیه» تصویر آن موجود است.

نسخه ی چهارم و پنجم در 376 صفحه به گزارش همان منبع، با شماره 47 و 48 در مجموعه ای بدون تعیین کاتب و سال کتابت است. هردو نسخه شاید در «کتابخانه ی خصوصی محمد بن عبدالعظیم الهادی» موجود است.

نسخه ی ششم به شماره 61 و در ضمن یک مجموعه گزارش شده است.

نسخه ی هفتم در مجموعه ی شماره 446 و در 241 صفحه توصیف شده است.

نسخه ی هشتم در مجموعه ای به شماره 143 کتابت «محمد بن حسین شریف» در «کتابخانه ی خصوصی عبدالرحمن شایم» گزارش شده است.

نسخه ی نهم به شماره 27 در مجموعه ای از کتاب های کتابخانه ی خصوصی سید مرتضی بن عبدالله بن عثمان وزیر، بدون ناسخ و سال کتابت، اما مقابله شده به سال 600ه-.ق. در منبع فوق معرفی شده است. اوراق نخستین این نسخه در اثر رطوبت از بین رفته است.

نسخه ی دهم در 376 صفحه، کتابت سال 1357ه-.ق. به استنساخ «محمد بن حسین شریف» و به شماره 63 در «کتابخانه ی خصوصی سید عبدالله راویه» معرفی شده است.

نسخه ی یازدهم درهمان کتابخانه ی خصوصی «سید عبدالله راویه» با شماره 17 در ضمن مجموعه ای است که 300 صفحه را شامل می گردد. سال کتابت این نسخه 1367ه-.ق. و ناسخ آن «صلاح بن احسن نور الدین» است.

نسخه های چاپی:

این اثر در برگیرنده ی احادیث بسیاری است که محقق کتاب، تنها احادیث نبوی آن را تا 536 مورد، شمارش کرده است.

الإعتبار و سلوه العارفین در سال 1421ق/2001م، برای اولین بار به کوشش «عبدالسلام عباس وجیه»، به وسیله «موسسه فرهنگی امام زید بن علی(ع)»، در 734 صفحه منتشر شده است.

محقق توانای این کتاب علاوه بر تحقیقِ در خور تحسین آن، در تألیفی مستقل به نام «معجم رجال الاعتبار و سلوه العارفین»، شرح حال رجال ذکر شده در این کتاب را نگاشته که به 1040 ترجمه از محدثان، عالمان، زاهدان، امامان «اهل بیت» و دیگر شخصیت های «زیدیه» بالغ می شود.

3. حجیه اجماع اهل البیت (ع)

نسخه های خطی:

تنها نسخه ی خطی این اثر در «کتابخانه ی خصوصی سید عبدالله راویه» در «یمن» و همراه با یک نسخه از «الاعتبار و

نام کتاب : اثرآفرینان استرآباد و جرجان (استان گلستان) نویسنده : مقدم، محمدباقر    جلد : 1  صفحه : 173
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست