responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 74

ببندد.

26- س- اگر بعد از خروج از ميقات در بين راه متوجه شود كه تلبيه را نگفته، يا نيت نكرده، و يا به جهت ديگر احرامش درست نيست، و چنانچه بخواهد از همان جا به ميقات برگردد ميسر نيست؛ ولى اگر بيايد مكه امكان دارد برگردد، آيا مى‌تواند بيايد مكه و به ميقات برگردد، يا بايد از همان جا مُحرم شود؟

ج- اگر مى‌تواند به ميقات برگردد و لو از مكه، نمى‌تواند براى عمل واجب از غير ميقات مُحرم شود؛ ولى براى دخول مكه از ادْنى الحل به نيت عمره مفرده مُحرم شود و بعد از اعمال آن، به يكى از مواقيت معروف برود و براى عمره تمتع احرام ببندد.

27- س- زن بدون اذن شوهرش نذر مى‌كند و با نذر مُحرم مى‌شود، آيا احرامش درست است، و چنانچه با همان احرام اعمالش را به جا آورده باشد، چگونه است؟

ج- اگر قبل از ميقات مُحرم شده، احرام او صحيح نيست، اگر چه در صورتى كه بعد از تمام شدن حج فهميد، عملش صحيح است؛ ولى اگر بعد از عمره متوجه شد، در صورتى صحيح است كه قابل جبران نباشد، و در صورتى كه مى‌تواند بايد به ميقات برود و از آنجا مُحرم شود و اگر نمى‌تواند به ميقات برود از خارج حرم احرام ببندد.

28- س- آيا نذر احرام قبل از ميقات براى نايب هم جايز است يا نه؟

ج- اشكال ندارد.

29- س- هرگاه حائض يا جُنُب عصياناً وارد مسجد شجره شود و مانند ديگران توقف نمايد و مُحرم شود، آيا احرام او صحيح است يا نه؟

 

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 74
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست