ج سلام به ائمه هدى عليهم السلام مستحب است و كيفيّت مزبوره به قصد رجاء مانع ندارد.
س 89- اگر از روى ميل جنسى به غير زوجه خود نگاه كند و بداند كه به حرام نمىافتد باز هم حرام است يا مثلًا نظر به حيوانات يا مجسمه و يا حجم بدن از روى پوشش؟
س 90- اگر پيوند غصبى را به درخت خود زد نمو آن و ميوهاش مال كى است؟
ج مال صاحب پيوند است نه صاحب درخت.
س 91- يهود و نصارى و مجوس كه در ممالك اسلامى مىباشند و به شرائط ذمه عمل نمىكنند و اصلًا ذمه در بين نيست جز همين كه در شهرهاى اسلامى مىباشند آيا همين مقدار اسباب مصونيت مال و عرض و دم آنان مىباشد؟
ج بلى همين مقدار موجب مصونيت است.
س 92- فرزندانى كه قبل از بلوغ شاگردى مىكنند و مزدشان بيش از خرجشان است آيا پدرانشان بايد مقدار بيشتر را حفظ كنند و بعد از بلوغ تحويلشان دهند يا نه؟
ج واجب است حفظ و رد در حال بلوغ.
س 93- زنى كه مىخواهد به تحصيل خود ادامه دهد كه بعدها شغلى انتخاب كند (البته شغل حلال) ولى فعلًا ادامه تحصيل ملازم با اين است كه با مرد نامحرم روبرو شود مثلًا در دانشگاه نزد مرد درس بخواند يا اينكه با مردها در يك كلاس باشد همچه تحصيل جايز است يا خير؟
ج ادامه تحصيل در رشتههاى حلال اشكال ندارد وليكن تستّر از اجانب و خوددارى از اختلاط با آنها لازم است و اگر ادامه تحصيل مستلزم اختلاط با اجانب باشد و مفاسد دينى و اخلاقى در بر داشته باشد ترك كند.
س 94- دختر و پسرهاى امروزه كه در مدارس و دبيرستانها و دانشگاهها و مؤسسات با هم معاشر هستند و براى محرميت، صيغه براى خودشان يا پدر و