responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 460

شد كه نصيرى است بايد كشت- مع ذلك چند روز نگه داشتند و محاكمه كردند و اقرارات او را ثبت كردند و او را كشتند. آيا اين جامعه حقوق بشر تصور نمى‌كند كه مجرم را بايد كشت براى حقوق بشر، براى اينكه حق خواهى كنيم ما از بشر- بشرهايى كه اينها كشتند، زجر دادند، از بين بردند؟ ما اينها را مع ذلك محاكمه مى‌كنيم و محاكمه كرديم؛ و ليكن اعتقاد ما اين است كه مجرم محاكمه ندارد و بايد كشت. لكن من متأسفم از اينكه باز غربزدگى در ماها هست، و ما ترس از اين داريم كه مبادا در روزنامه [هاى‌] غرب چيزى بنويسند و مثلًا مجلات غرب يك كلمه‌اى بنويسند. [1] آنها البته با عدل و انصاف مخالفند و آنها موافق به حقوق بشر نيستند. آنها حقوق اشخاصِ ابرقدرت را حفظ مى‌كنند به اسم حقوق بشر!

لزوم تحولات ريشه‌اى در «جمهورى اسلامى»

در هر صورت ما بحمد اللَّه در اين رفراندم فاتح شديم و حرفهايى كه در مجلات خارج نوشته شد و چيزهايى كه گفته شد همه باطل از كار درآمد. و بحمد اللَّه ملت ما، قريب صد در صد، رأى به جمهورى اسلامى دادند؛ و از اين به بعد بر عهده ملت است كه اين جمهورى اسلامى را پياده كند.

در جمهورى اسلامى بايد تمام مسائلى كه در ايران است متحول بشود. در جمهورى اسلامى بايد دانشگاهها متحول بشود؛ دانشگاههاى پيوسته، به دانشگاههاى مستقل متبدل بشود. فرهنگ ما بايد متبدل بشود؛ فرهنگ استعمارى، فرهنگ استقلالى بشود. دادگسترى ما بايد متحول بشود؛ دادگسترى غربى به دادگسترى اسلامى متبدل بشود. اقتصاد ما بايد متحول بشود؛ اقتصاد وابسته به اقتصاد مستقل متبدل بشود. تمام چيزهايى كه در حكومت طاغوت بود و به تَبَع اجانب در اين مملكت ضعيف، در اين مملكت زيردست، پياده شده بود با استقرار حكومت اسلامى و حكومت جمهورى اسلامى تمام‌


[1] اشاره امام خمينى- بخصوص- به مصاحبه‌هاى آقاى مهدى بازرگان بود كه ضمن آنها بى‌اطلاعى و عدم موافقت تلويحى خويش را از اعدامهاى انقلابى اعلام مى‌داشت. از جمله در كيهان، 6/ 12/ 57، متن مصاحبه ايشان با تلويزيون فرانسه.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 460
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست