responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 500

برگشت به دوران گذشته است‌]

- اما قضيه ثروتمند بودن روحانيين در ايران، يك مطلب بسيار كذبى است كه واضح است فساد آن. و اما اينكه از جاهاى ديگر پشتيبانى مى‌شود، آن هم تكذيب مى‌كنم و ابداً از هيچ مملكتى، از هيچ جايى به روحانيين ايران پشتيبانى نمى‌شود و كمك مالى نمى‌شود لكن مردم ايران علاقه دارند، علاقه اسلامى دارند به روحانيين ايران، و مردم ايران هر كمكى روحانيين بخواهند به آنها مى‌دهند و احتياج به كمكهاى خارجى ندارند.

[قسمت دوم سؤالم كه مربوط به گذشته يعنى به عقب برگرداندن است.]

- اينكه گفته مى‌شود كه ما مى‌خواهيم مملكت را به عقب برگردانيم اين مطلبى بوده است كه شاه براى اينكه دست و پا بزند و خلاص بشود از اين گرفتارى كه دارد منتشر كرده. ما با جميع آثار تمدن موافقيم و مايليم كه مملكت ما مجهز بشود به جميع آثار تمدن لكن نه به آن طور كه شاه عمل كرد. شاه تمام آثار تمدن را در ايران به يك آثار فاسدكننده مفسد درآورد: سينماها را محل فساد درست كرد، اخلاق جوانهاى ما را فاسد كرد، مراكز فحشا را زياد كرد، مراكزى كه جوانهاى ما را عادت به چيزهاى باطل مثل هروئين مى‌كند زياد كرد؛ و ما با اينها مخالفيم. و اما با آثار تمدن و پيشروى به هيچ وجه مخالف نيستيم، با پيشرويهاى شاه مخالفيم كه پيشرويهاى او ما را به عقب برگردانده؛ و حالا سالهاى طولانى بايد ايران زحمت بكشد تا اينكه ايران را به حالى برساند كه ترميم بكند اين فسادهايى كه شاه در ايران ايجاد كرده و اين خرابى‌هايى را كه به بار آورده.

[اجازه بدهيد كه از طرف تلويزيون فرانسه از شما تشكر بكنم كه ما را اينجا پذيرفتيد آيا فكر مى‌كنيد آن روزى كه از اينجا برويد متأسف خواهيد بود از اين محل، از اين مكان؟]

- محل براى من هيچ مطرح نيست. من هر جا بتوانم خدمت بكنم به انسانيت، خدمت بكنم به ملت خودم، آنجا براى من خوب است. تا اينجا بتوانم خدمت بكنم علاقه دارم كه اينجا باشم؛ وقتى اينجا نتوانم خدمت كنم علاقه‌اى به اينجا ندارم؛ به آنجا دارم كه بتوانم خدمت بكنم.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 500
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست