responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 41

[رهبر] چين آمد در ايران، جرأت نكردند اين رئيس چين را- عرض مى‌كنم كه- بياورند از توى خيابانها ببرند، براى اينكه مردم ايستاده بودند و نمى‌شد همچو چيزى عبور بكند. از بالاى سرشان با هليكوپتر بردند به فرودگاه! و از آنجا رفت سراغ كارش.

الآن يك همچو تحولى در ايران پيدا شده است كه تمام قشرهايش ... شما خيال مى‌كنيد كه اين نظاميها همه‌شان نظامى‌اى هستند كه شاه را مى‌خواهند؟ اين نظاميها پيش من تا حالا چندين افراد آمدند و پيغام آوردند كه ما حاضريم- هم نيروى هوايى‌شان، هم نيروى زمينى‌شان- منتها الآن امريكا هست و مستشارهاى امريكا هست و نظاميهاى اسرائيل هست، و از اين مسائل الآن در كار است و ما هم نمى‌ترسيم از اينها. ما همين نظاميهاى امريكا را بيرون مى‌كنيم از ايران. مستشارها را بيرون مى‌كنيم از ايران. و همان نظاميهاى اسرائيل و اينهايى كه دارند زمينهاى مردم را مى‌بلعند و از بين مى‌برند منافع مسلمين را، اينها را ما بيرونشان مى‌كنيم ان شاء اللَّه از ايران [ان شاء اللَّه حضار].

قدرت الهى پشتوانه قيام ملت ايران‌

و اين دست خداست كه اين كار را دارد مى‌كند. دست بشر نيست كه ما بترسيم كه بشر از او نمى‌آيد، بشرى كه سى ميليون- فرض كنيد- هست و اسلحه هم خيلى ندارد، در مقابل آن قدرتهايى كه مثلًا يك ميليارد جمعيت چين و يك ميليون، چندين ميليون جمعيت كذا و چند صد ميليون جمعيت كذا نمى‌توانند. البته ما به اينكه يك بشرى هستيم، قدرتمان ناقص است؛ اما وقتى قيام للَّه شد- موعظه مى‌كند خدا كه‌ أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ، يكى، يك مطلبى را من موعظه مى‌كنم اين است كه‌ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ‌، براى خدا قيام كنيد- اگر براى خدا قيام كرديد، ديگر ترس از بشر نيست. تمام بشر چى هست؟ تمام بشر را شما در مقابل قدرت خدا، تمام اين منظومه شمسىِ شما اگر گم بشود توى اين منظومه‌هاى شمسى بايد جبرئيل بگردد تا پيدايش كند، از بس كه بزرگ است اينجا. آن قدرى كه تا حالا كشف كرده‌اند محير العقول است نسبت به عقلهاى كوچك ما. آن قدرى كه كشف كرده‌اند، بعضِ ستاره‌ها از زمين آن قدر دور است كه در شش بيليون سال نورش مى‌رسد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 41
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست