responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 4  صفحه : 524

- [آيا نمى‌ترسيد پوشش گروههاى ماركسيستى باشيد؟]

- اصولًا ما گروههايى كه داراى پايگاهى در بين مردم باشند، به عنوان گروه و يا گروههاى ماركسيستى نمى‌شناسيم و وجود هم ندارد. چند نفر بچه را بگذاريد كنار كه آنان نه تنها از جامعه ايران شناختى ندارند، بلكه هنوز بيش از دو- سه كتاب هم مطالعه نكرده‌اند. مى‌بينيد كه چگونه شاه، از اين عده، در قالب حمله، طرفدارى مى‌كند. مى‌بينيد كه همه از چند بچه چيزى ساخته‌اند. نهضت ما عميقاً مذهبى است و نفوذ معنوى آن به حدى است كه دنيا از آن وحشت كرده است ... به همان اندازه كه شوروى را خائن مى‌دانيم، به همان اندازه امريكا و انگليس را استثمارگر. چين هم در همين رديف است. آيا رژيم شاه باعث نشده است و يا نمى‌شود كه ايران به طرف شوروى سوق پيدا كند؟.

[ملاقات آقايان مهندس بازرگان و كريم سنجابى با شما چگونه بوده است؟]

- بارها گفته‌ام كه ملت ايران خواهان برچيده شدن رژيم شاهنشاهى و سقوط دودمان منحوس و خائن پهلوى و برقرارى حكومت اسلامى است. هر كس اينجا آمده است، من اين موضوع را با او مطرح كردم، اين دو آقا هم آمدند و من مطرح كردم آنان پذيرفتند و رفتند. هر كس بر خلاف خواست ملت مسأله‌اى را عنوان كند، خائن به ملت و مملكت است.

[دولتهاى عرب و دولتهاى غربى از شاه حمايت مى‌كنند. اين حمايت چه تأثيرى دارد؟ و اگر حمايت سلب بشود چه تأثيرى در وضع خواهد داشت؟]

- البته اگر اين دولتها دست از حمايت شاه بردارند، رژيم شاه سريعاً سقوط خواهد كرد، ولى اين بدان معنى نيست كه اگر از شاه حمايت كنند، پيروز نمى‌شويم. پيروزى ملت ما حتمى است، شاه رفتنى است و بايد برود ... چه دولتهاى عربى و غربى از او دفاع بكنند يا نكنند. ولى توقع ما از برادران عربمان اين بود كه آنان آگاهى دينى لا اقل داشته باشند. ملتهاى عرب با ما هستند و در زمان پيروزى ما، وضع تمامى آنان تغيير خواهد كرد.

[روابط شما با دولت فرانسه چگونه است؟]

- اخيراً محدوديتها رفع شده است.

 

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 4  صفحه : 524
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست