responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 491

سرنيزه مردم را مى‌كوبد. آن قدرى كه او قتل كرد، اين زيادتر از او كرد؛ براى اينكه او يك قتل عام در مسجد گوهرشاد كرد و بعد هم با يك اشرارى، توسط اشرارى. اما اين آقا قتل عامها كرده است و اگر خداى تبارك و تعالى، خداى نخواسته، مهلتش بدهد خواهد كرد.

ادعاى اسلامخواهى شاه!

از آن طرف جوانهاى ما را از بين برده است؛ از آن طرف هر روز كه صحبت مى‌شود، همين دو- سه روز پيش از اين، كه در مجلس صحبت كرده: بايد احكام اسلام را حفظ كرد؛ بايد چه. خوب مرد بى‌عقل! تو ديروز تاريخ اسلام كه تاريخ شرافت يك ملت بود، برداشتى و تاريخ ديگرى را جايش گذاشتى تا تودهنى خوردى و اين را كنار گذاشتى. آزادى! آقا هى دم از آزادى مى‌زند؛ تو راجع به حزب رستاخيز در نطقهايت مكرر گفتى كه بايد اينها وارد بشوند در اين حزب؛ هر كس وارد نشد در اين حزب، اگر سوء قصد دارد او را مى‌كوبيم، مى‌زنيم، چه مى‌كنيم؛ و اگر اين هم نيست تذكره به او مى‌دهيم كه برود بيرون، بيرونش مى‌كنيم. آزادى؟ در كجاى اين مملكت ما آزادى هست؟ آزادى قلم دارند مردم؟ آزادى بيان دارند مردم؟ كجا آزادى دارند كه ايشان دم از آزادى مى‌زند؟ آزادى از احكام اسلام! دين مبين اسلام! احكام اسلام! آخر تو از اسلام چه دارى؟ چه علامتى از اسلام تو دارى تا اينكه دم از دين مبين اسلام مى‌زنى؟ تو كه دارى اسلام را از بين مى‌برى.

ادامه جنايات شاه، نتيجه حمايت امريكا

اين ابتلايى است كه ما همه الآن داريم. الآن جوانهاى ما در ايران مبتلا هستند به اين رژيم فاسد و دارند خون مى‌دهند، كشته مى‌دهند. همين چند روز پيش از اين در كرمانشاه عده زيادى كشته شده‌اند، در كردستان هم؛ در ساير [شهرهاى‌] كردستان، همين مى‌گويند بوده است. چند روز پيش هم كه ديديد تهران را چه كردند، تبريز را چه كردند، مشهد را چه كردند. انسان نمى‌تواند بشمارد اين بلادى را كه اينها قتل عام كردند و هر چه خواستند كردند. حالا هم دارد حفظ اين قدرت خودش را با حكومت نظامى مى‌كند. اگر حكومت نظامى، اگر اين امريكاى خبيث، ده روز اين سرنيزه‌اش را از روى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 491
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست