responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 484

آنها تمايل پيدا كرده‌اند، از حيله دشمن آگاه كنيد، و جنايتهاى سران حيله باز مكتبهاى منحرف را افشا كنيد، و براى نجات كشور، از تفرقه و تشتت، سخت احتراز كنيد، و با صراحت خواستهاى ما را كه خواست همه مستضعفين است به آنان گوشزد كنيد، و شعار ما را كه شعار ملت محروم و مظلوم است به آنان پيشنهاد كنيد، باشد كه با شناخت صحيح به شما بپيوندند. و از طرف من به آنان بگوييد اسلامى كه شما از زبان ديگران يا ناآشنايان به مكتب قرآن شنيده‌ايد و يا منحرفان تفرقه طلب و عمال استعمارگران به شما معرفى كرده‌اند اسلام نيست؛ بياييد اسلام عزيز را از دانشمندان آشنا به منطق قرآن بشنويد و در آن، چيزى را كه بالاتر از آمال و افكار شماست بيابيد، و گول مبلغان استعمارگران را مخوريد؛ يك نظر سطحى به وضع سران اين گونه كشورها كافى است كه شما را بيدار كند.

ديروز ديديد كه رهبر چين‌ [1] از روى نعشهاى عزيزان ما، كه به دست دژخيمان شاه به جرم آزاديخواهى به خاك و خون كشيده شدند، گذشت و با كمال وقاحت رسماً از شاه پشتيبانى نمود. و آن هم شوروى و كرملين‌نشينان كه چه در 15 خرداد و چه امروز از كشتار عمومى شاه پشتيبانى كردند و مى‌كنند. تمامى قدرتمندان كمونيست از خون ملتهاى مستضعف براى نابودى بشر، آلات قتاله تهيه مى‌كنند، و آن هم امريكا- جهانخوار بزرگ- كه حالش بر همه واضح است.

اى فرزندان ايران! پيوندتان را با ملت بزرگمان كه تنها مى‌خواهد روى پاى خود بايستد و هيچ گونه گرايشى به شرق و غرب نداشته باشد، و به همين مناسبت مورد هجوم چپ و راست قرار گرفته است و هر روز شاهد كشتار دسته جمعى آنان به دست شرق و غرب هستيم، مستحكمتر كنيد، و با شعار واحد توحيدى، دست جباران و غارتگران بين المللى را از مخازن غنى خود كوتاه كنيد، و با دست يافتن به مخازن بزرگ و كوتاه كردن دست زمامداران، كرسى‌نشينان خيانتكار، با همت ملت بزرگ به اداره كشور بپردازيد؛ و سرمايه‌هاى عظيمى كه امروز به دست دزدهاى غارتگر بين المللى و دودمان‌


[1] هُواكو فنگ؛ وى پس از واقعه 17 شهريور به تهران آمد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 484
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست