responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 460

تعداد را بيش از هزار نفر مى‌گويند. اكنون بر ملت شجاع ايران است كه به هر ترتيبى كه ممكن است به مجروحين بيشمار خود، خون، دوا و غذا برساند و از هر گونه كمك مالى دريغ ننمايد.

چهره ايران امروز گلگون است و دلاورى و نشاط در تمام اماكن به چشم مى‌خورد. آرى اين چنين است راه امير مؤمنان على و سرور شهيدان امام حسين. اى كاش «خمينى» در ميان شما بود و در كنار شما در جبهه دفاع براى خداى تعالى كشته مى‌شد.

ملت ايران! مطمئن باشيد كه دير و يا زود پيروزى از آن شماست. شاه با حكومت آشتى ملى مى‌خواهد روحانيت شريف ايران و سياسيون محترم را در كشتار خود سهيم گرداند ولى فريب او خيلى زود برملا گرديد. إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً. [1]

جهان بايد بداند كه اين است فضاى باز سياسى ايران! و اين است رژيم دموكراسى شاه! و اين است عمل به دين مبين اسلام در منطق شاه و دولت او! اكنون به بهانه‌هاى پوچ دست به حبس و تبعيد تازه زده‌اند و مى‌زنند. بايد علما و روشنفكران ملت در زير چكمه دژخيمان خُرد شوند تا كسى خيال آزادى به خود راه ندهد. شما اى ملت محترم ايران، كه تصميم گرفته‌ايد خود را از شرّ رژيم شاه خلاص گردانيد و در رفراندمى كه در سه و چهارم شوال‌ [2] در برابر ناظران سراسر جهان انجام داديد به دنيا نشان داديد كه رژيم شاه جايى براى خود در ايران ندارد- چنانچه در روزنامه‌هاى خارجى هم منعكس گرديد. مطمئن باشيد كه هيچ قدرتى نمى‌تواند با شما كه بيداريد و بپاخاسته‌ايد روبه شود.

ارتش وطنخواه ايران! شما ديديد كه ملت با شما دوست و شما را گلباران مى‌كند. و مى‌دانيد كه اين چپاولگران براى ادامه ستمگرى، شما را آلت قتل برادران خود قرار داده‌اند، به ديگر برادران ارتشى خود كه شاه را رها كرده‌اند و در پشتيبانى مردم، به دشمن حمله نموده‌اند بپيونديد، و بپاخيزيد و نگذاريد ملت شما نابود و برادران و خواهران شما به خاك و خون كشيده شوند. نام خود را در تاريخ كه به سود ملت ايران به‌


[1] بخشى از آيه 76 سوره نساء: «به راستى كه مكر شيطان ضعيف است».

[2] چهارشنبه 15 و پنجشنبه 16 شهريور 1357.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 460
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست