responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 434

برسانند، و تأثرات اين جانب را در مرگ عزيزانشان به آنها ابلاغ نمايند. و اگر كسى به واسطه مجروح شدن و يا از دست دادن عزيزش احتياج مادى دارد لازم است به بهترين وجه برآورده شود، يا هر چه زودتر به من مراجعه شود تا با تمام طاقت به آنان رسيدگى نمايم.

5- لازم است براى بيدارى نسلهاى آينده و جلوگيرى از غلطنويسى مغرضان، نويسندگان متعهد با دقت تمام به بررسى دقيق تاريخ اين نهضت اسلامى بپردازند، و قيامها و تظاهرات مسلمين ايران را در شهرستانهاى مختلف با تاريخ و انگيزه آن ثبت نمايند تا مطالب اسلامى و نهضت روحانيت سرمشق جوامع و نسلهاى آينده شود، ما كه هنوز در قيد حيات هستيم و مسائل جارى ايران را كه در پيش چشم همه ما به روشنى اتفاق افتاده است دنبال مى‌كنيم، فرصت طلبان و منفعت‌پيشگانى را مى‌بينيم كه با قلم و بيان بدون هراس از هر گونه رسوايى، مسائل دينى و نهضت اسلامى را بر خلاف واقع جلوه مى‌دهند و به حكم مخالفت با اساس نمى‌خواهند واقعيت را تصديق كنند و قدرت اسلام را نمى‌توانند ببينند، و شكى نيست كه اين نوشتجات بى‌اساس به اسم تاريخ در نسلهاى آينده آثار بسيار ناگوارى دارد. از اين جهت، روشن شدن مبارزات اصيل اسلامى در ايران از ابتداى انعقاد نطفه‌اش تا كنون و رويدادهايى كه در آينده اتفاق مى‌افتد از مسائل مهمى است كه بايد نويسندگان و علماى متفكر و متعهد بدان بپردازند. درست آنچه را امروز براى ما روشن و واضح است براى نسلهاى آينده مبهم مى‌باشد؛ و تاريخ، روشنگر نسلهاى آينده است، و امروز قلمهاى مسموم در صدد تحريف واقعيات هستند، بايد نويسندگان امين اين قلمها را بشكنند.

6- حضرات ائمه جماعت محترم- دامت بركاتهم- گويندگانى را دعوت نمايند كه معتقد و علاقه‌مند به نهضت اسلامى و با هدفى اصيل روشنگرى مردم را بر عهده گيرند؛ و از دعوت «وعاظ السلاطين» و اشخاصى كه به نفع دستگاه جبار، دانسته يا ندانسته مطالبى را انتخاب مى‌كنند كه ملت را از مسائل اصلى روز بازدارند جداً احتراز فرمايند، و از كسانى كه عمال دولت تعيين مى‌كنند دورى و احتراز كنند، و فداكارى در راه اسلام و

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 434
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست