responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 432

نخواهد گرفت و به حال عادى باز نخواهد گشت. ما از اين غيورانى كه در راه هدف مقدس اسلام فداكارى مى‌كنند و از جان و مال دريغ ندارند، و تن به ظلم نمى‌دهند و سكوت مرگبار را شجاعانه با اهداى جان خود مى‌شكنند، و راه و رسم پيامبر اسلام- صلى اللَّه عليه و آله- و امامان تشيع را يافته و بدانان اقتدا نموده‌اند، تشكر نموده و به آنان تبريك مى‌گوييم.

امروز كه ملت، بپاخاسته و راه خود را خوب و درست يافته است، سكوت و امر به سكوت، مخالف مصالح عاليه اسلام است و خلاف طريقه شيعه جعفرى است، و امر به تحرك و استنكار و افشاى فجايع خانمانسوز و اسلام بر باد ده دستگاه شاه، موافق سيره مباركه انبيا و خصوصْ رسول معظم خاتم است. اكنون كه ماه مبارك رمضان در پيش است، و ماه مبارك امسال نمونه است كه ملت معظم ايران از سويى خاطرات چندين ماهه اخير از كشتارهاى وحشيانه دسته جمعى و اختناق و حبس و تبعيد در قلبش زنده است، و از سوى ديگر براى انتقام از بيدادگريهاى رژيم منحط پهلوى و شاخه‌هاى آن، كارگزاران اجانب استعمارگر با بيدارى و همبستگى بى‌سابقه بپاخاسته است، لازم است مطالبى را تذكر دهم:

1- نهضت مقدس اخير ايران كه ابتداى شكوفايى‌اش از 15 خرداد 42 بود صد در صد اسلامى است، و تنها به دست تواناى روحانيون با پشتيبانى ملت مسلمان و بزرگ ايران پى‌ريزى شد، و به رهبرى روحانيت، بى‌اتكا به جبهه‌اى يا شخصى يا جمعيتى اداره شده و مى‌شود. و نهضت پانزده ساله ما چون اسلامى است، بى‌دخالت ديگران در امر رهبرى- كه از آنِ روحانيت است- ادامه دارد و خواهد داشت؛ و آنان كه اخيراً براى جلب منافع شخصى به جنب و جوش افتاده و مى‌خواهند نهضت اسلامى را آلوده كنند و يا آن را متكى به بعض جناحها يا دنباله رو معرفى نمايند حتماً سوء قصد دارند؛ و احياناً با ساختن بعضى از آنان با دستگاه جبار مى‌خواهند نهضت را متوقف و شاه را مصون نگه دارند. ملت ايران بايد با هوشيارى تمام و ترديد بدانان نگاه كنند؛ و اگر خداى نخواسته انحراف آنان معلوم شد از آنان جداً اجتناب كنند و صريحاً اعلام مى‌دارم در صورتى كه اين‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 432
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست