responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 374

آرمان مردم من كمك كند- حرفهاى خود را خطاب به مردم ايران زده‌ام و همين كار را ادامه خواهم داد.

[آيا سياست موافق شاه در قبال اسرائيل يكى از دلايل مخالفت شما با رژيم است؟]

- آرى؛ زيرا اسرائيل سرزمين يك قوم مسلمان را اشغال كرده و جنايات بيشمارى مرتكب شده است. عمل شاه در حفظ روابط سياسى با اسرائيل و دادن كمك اقتصادى به وى، بر خلاف مصالح و منافع اسلام و مسلمانهاست.

[آيا آرزومند آن هستيد كه ايران عليه اسرائيل در جرگه كشورهاى عربى وارد شود؟]

- من همواره مُصراً خواسته‌ام كه مسلمانان سراسر جهان متحد شوند و بر ضد دشمنانشان از جمله اسرائيل مبارزه كنند. متأسفانه دعوتهاى مرا رژيمهاى مختلفى كه در كشورهاى مسلمان بر سر كار آمده‌اند، نشنيدند. من اميدوارم كه بالاخره اين دعوتها شنيده شود. من در اين راه پايدارى خواهم كرد.

[آخرين رشته عمليات نظامى اسرائيل منجر به اشغال يك سرزمين عربى ديگر يعنى جنوب لبنان شده است كه مردمانش شيعه‌اند. در اين باره چه فكر مى‌كنيد؟].

مردم جنوب لبنان بايد به هر وسيله‌اى كه شده به خانه‌هاى خود بازگردند و وظيفه دارند كه براى بازپس گرفتن سرزمين خود مبارزه كنند، پيش از آنكه اسرائيلى‌ها مردم خودشان را در آنجا مستقر سازند. شخص من از مردم ايران و شيعيان جهان درخواست كرده‌ام كه به كمك برادران خود در جنوب لبنان بشتابند. اين دعوت نتايجى داشته است اما تنها حكومتها هستند كه با توجه به احتياجات اين مردم، وسايل لازم را در اختيار دارند؛ تنها حكومتها هستند كه امكان دارند به اسرائيل فشار بياورند كه مجبور به تخليه اين سرزمين بشود.

[يك دسته از سربازان ايرانى جزء نيروهاى ملل متحد در جنوب لبنانند؛ فكر مى‌كنيد كه اين كمكْ مثبت است؟]

- ما رژيم ايران را تجربه كرديم؛ هيچ دليلى وجود ندارد كه بتوان باور كرد كه اين رژيم كه همواره به ضرر اعراب و به اسرائيل كمك كرده است، اين بار در خدمت يك آرمان‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 374
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست