responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 367

در مبارزه خود عليه شاه تا پايان پيش برود ....

در حال حاضر در ايران و به نام همين پارساى زاهدِ 76 ساله است كه قيامهاى متعدد به وقوع مى‌پيوندد. اين قيامها كه عناوين و موضوعات مذهبى دارند خيلى بيشتر از آنچه جبهه مخالف چپْ رژيم شاه را به خطر بيندازد، رژيم مذكور را به طور جدى به خطر انداخته است.

اكنون ما در حضور آيت اللَّه در اتاقى 2^ 3 متر و در خانه‌اى هستيم كه در دورترين قسمت نجف واقع است. شهرى كه از لحاظ وضع جغرافيايى يكى از بدترين مناطق كويرى عراق است. در راه نجف و بغداد بادى سخت برخاست و شنهايى را به حركت درآورد. شدت باد به اندازه‌اى بود كه اتومبيل ما را مانند پر كاهى جا به جا مى‌كرد و بالاخره آن را در يك توده شن بى‌حركت ساخت. راننده ما اين را خشم و غضب خداوندى مى‌دانست و به تلاوت آياتى از قرآن پرداخت. در اينجا كه سرزمين مقدس مسلمانان شيعى است، همه جا خداوند عادل و عدالت‌خواه و عدالت‌گستر آنان حاضر و ناظر است. مرقد على نخستين امام و داماد پيغمبر در نجف است و در كربلا نيز مرقد امام حسين سومين امام و نواده پيغمبر قرار دارد. قبور اين امامان در زير گنبدى قرار دارد كه از خارج طلا كارى است و تلألؤ و لمعان آن بى‌نهايت است، و از داخل نيز با هزاران آيينه درخشان آذين شده است. اين دو امام و فرزندان امام حسين تا امام يازدهم، همگى توسط غاصبان اموى و عباسى به قتل رسيده‌اند، مع ذلك اين ثروتِ نمايان در متن فقرِ بى‌نهايتِ محيط تعجب آور نيست. در واقع، اين امر خود بيانى است از حالت انتقام مردمان شيعى‌انديش از غاصبان حق امامانشان. اسلام شيعى، كه پيروانش در سراسر جهان يك ششم مسلمانان را تشكيل مى‌دهند، مدت ده قرن است كه در انتظار امام دوازدهم هستند؛ امامى كه حكومت حق را برقرار خواهد كرد و بر روى زمين عدالت را مستقر خواهد ساخت. گرچه اماكن مقدس شيعيان در مملكت عراق واقع است كه نصف جمعيت آن شيعه هستند ولى شيعيان خصوصاً در ايران ساكنند. در حقيقت از 33 ميليون ايرانى 93 درصد شيعه هستند و آيا كسى كه اين توده شيعه را كه هنوز ايمانى شديد و سوزان به حركتشان در مى‌آورد، تحت تسلط و كنترل خود دارد و بر ايران فرمانروايى مى‌كند، همين پارساى كهنسال يعنى آيت اللَّه خمينى است كه داراى چنين قدرتى است؟

شاه وى را در 1963 از ايران تبعيد كرد، و از (1965) و پس از طى يك دوران تبعيدى در تركيه، در نجف به سر مى‌برد و مرگ پسرش دليلى براى قيامهاى متوالى شده است كه هر چند يك بار، ايران را به لرزه در مى‌آورد.

در پيچ يكى از كوچه‌هاى تنگ نجف كه خانه‌هايش براى آنكه سپرى در مقابل تابش سوزان آفتاب باشد، سخت به هم فرو رفته است، مسكن محقر آيت اللَّه خمينى قرار دارد. اين خانه نظير مسكن فقيرترين افراد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 367
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست