responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 355

پس از آن قتل عام، بازماندگان را چنان سركوبى كند كه نفسها قطع شود؟ لكن بايد بداند كه دير شده؛ ملت ايران راه خود را يافته و از پاى نمى‌نشيند تا جنايتكاران را به جاى خود بنشاند و انتقام خود و پدران خود را از اين دودمان سفاك بگيرد.

با خواست خداوند قهار، اكنون در تمام كشور صداهاى ضد شاهى و ضد رژيمى بلند است، و بلندتر خواهد شد؛ و پرچم اسلام بر دوش روحانيون ارجمند، براى انتقام از اين ضحاك زمان، به اهتزاز خواهد درآمد؛ و ملت اسلام- يكدل و يك جهت- به پاس از مكتب حيات‌بخش قرآن، آثار اين رژيم ضد اسلامى و مروّج زرتشتى را محو خواهد كرد. أَ لَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ؟! [1]

اهالى معظم و عزيز آذربايجان- ايّدهم اللَّه تعالى- بدانند كه در اين راه حق و استقلال و آزادى طلبى و در حمايت از قرآن كريم تنها نيستند؛ شهرهاى بزرگ چون شيراز، اصفهان، اهواز و ديگر شهرها و مُقدم از همه قم مركز روحانيت و پايگاه حضرت صادق- سلام اللَّه عليه- و تهران بزرگ با آنها هم صدا و هم مقصد، و همه و همه در بيزارى از دودمان پليد پهلوى شريك شمايند. امروز شعارها در كوچه و برزن هر شهر و هر ده، «مرگ بر شاه» است و هر چه عمال كثيف كوشش مى‌كنند كه جنايات را از مركز اصلى كه شاه است منحرف و به دولت يا مأموران متوجه كنند، كسى نيست كه باور كند.

عجب آنكه از قرار مسموع هيأتى از دستگاه به آذربايجان آمده است كه بيخبرى شاه را از اين جنايات اعلام كند و آن كس كه احتمال آن را بدهد كيست جز سازمانيها [2] و اعضاى مجلسين كه آنها هم احتمال نمى‌دهند و تظاهر به خلاف مى‌كنند.

از خداوند تعالى اصلاح امور مسلمين و رفع شرّ اشرار و محو آثار اين دودمان را خواهانم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌


[1] بخشى از آيه 81 سوره هود: آيا بامداد (پيروزى) نزديك نيست.

[2] اعضاى سازمان اطلاعات و امنيت؛ ساواكيها.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 355
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست