responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 267

بدبختيهاى كشور و ملت است نباشد، بى‌شك براى صلاح ملت و حفظ اساس اسلام كه حافظ و نگهبان استقلال و تماميت كشورها و ضامن عدالت اجتماعى و آزاديها است، نيست.

آن روز كه طبقات مختلفه مردم مسلمان از روحانى گرفته تا دانشگاهى، از مهندسها و دكترها گرفته تا بازاريها و كارگران و دهقانان در زير چكمه عمال اجانب خُرد مى‌شدند؛ آن روزى كه قتل عام 15 خرداد و غارت مدارس دينى و غير آن به دست عمال اجانب رخ داد؛ آن روزى كه زندانها از مدافعين اسلام و آزاديخواهان مملو بود؛ آن روزى كه تاريخ پر افتخار اسلام كه مبدأ عدالت و آزادى و رشد فردى و اجتماعى و سياسى است، به تاريخ ارتجاعى شاهنشاهى و مجوسى گرايى برگرداندند؛ آن روز كه حزب مفتضح رستاخيز را براى سركوبى ملت و رواج هر چه بيشتر دزدى و ستمكارى اعلام كردند؛ آن روز كه به اسم انقلاب سفيد كه خونين ترين انقلاب بود، بازار براى اربابان خود درست كردند و كشاورزى كشور را به دست فنا سپردند؛ آن روز كه همه فجايع ضد مذهبى و ملى را مرتكب شدند، يك نفر از اينها نفس نكشيد و جوانان روحانى و دانشگاهى با پشتيبانى ملت از كشاورز و كارگر تا بازارى جان خود را به كف گرفته از حق دفاع كردند.

اكنون كه احتمال استفاده است، يا از شاه به پاداش انحراف اذهان از او و توجه دادن جنايات را به دولت، يا از ملت به احتمال تغيير رژيم، قلمها را به دست گرفته و به طور محدود و رياكارانه مطالبى نوشته‌اند. ملت ايران و تمام طبقات، روحانى و غيره، بايد با كمال احتياط و روشن‌بينى ابتكار عمل را در دست بگيرند و اين چند نفر منفعت طلب را مأيوس كنند. و بايد شاه و دار و دسته‌اش بدانند كه چه در ملاقات با رئيس جمهور امريكا موفق به تجديد نوكرى و تثبيت مقام غير قانونى بشود يا نشود، ملت ايران او را نمى‌خواهند و دست از مبارزه بر نمى‌دارند، تا انتقام جوانان به خون آغشته خود را بگيرند و اسلام و احكام آن را از دست اين دودمان نجات دهند. از خداوند تعالى اصلاح حال مسلمين و نجات كشورهاى اسلامى را از دست اجانب چپ و راست مسألت مى‌نمايم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه.

4 شهر ذى الحجة الحرام 97- روح اللَّه الموسوي الخمينى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 267
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست