responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 266

وحدت كلمه و هم پيوستگى در راه حق و براى نجات كشور خود و ساير كشورهاى اسلامى تحت فشار اجانب.

من به اين جنبش و بيدارى عمومى كه در كشورهاى اسلامى عموماً و در ايران خصوصاً پديد آمده، و به اين تنفر و انزجار عمومى از دستگاههاى ظلم و وحشيگرى و استعمار و استعمارگران، اميدها دارم. اين بيدارى و تنفر عمومى، موقت و زودگذر نيست و تا پايان دادن به دستگاه جباران، و خاتمه دادن به ظلم ستمكاران ادامه دارد؛ و به دنبال ظلم بى‌حد دستگاههاى جبار و محروميتهاى روزافزون ملتهاى ستمديده انفجارى است كه قدرتهاى دست نشانده‌اى را كه براى دربند كشيدن ملتها و چاپيدن مخازن آنها گماشته شده‌اند در كام خود فرو مى‌برد، و انتقام الهى از ستمكاران گرفته مى‌شود.

شما و ما در هر جا كه هستيم و با هر وضعى كه رو به رو هستيم بايد خود را برادر دانسته و با هم، پيوستگى مستمر برقرار سازيم و با برادران داخل كشور در هر لباس كه هستند دست برادرى بدهيم، و براى رفع اختلافات كه به دست اجانب رخ داده و دستگاه جبار و عمال اجانب پيوسته بر آن دامن‌مى‌زنند كوشش كنيم. و بايد بدانيم تا اختلاف بين طبقات ملت خصوصاً بين روحانيون و دانشجويان با روشنفكرانشان وجود دارد بايد از پيروزى مأيوس باشيم.

اكنون كه فرصت موقت به دست آمده است بايد با هوشيارى و دورانديشى و وحدت كلمه، گروههاى صد در صد پايبند به اسلام و علاقه‌مند به مسلمين از آن استفاده كنند و نگذارند فرصت‌جويانى كه يك قدم و يك قلم براى اسلام و ملت شريف ايران برنداشته‌اند، اكنون از اين فرصت استفاده كنند و خود را به صورت وطنخواهى و آزاديخواهى در بين مردم رنجديده براى رسيدن به وزارت و وكالت داخل كنند، يا با نوشتن چند مقاله كه در آن نه اسمى از اسلام و نه اسمى از هسته مركزى فساد است، جاى خود را بين ملت باز كنند؛ و اگر خداى نخواسته به مقامى برسند، همان خيانتها و همان سرسپردگيها و همان رنجها و مصيبتها تكرار شود. اين نحو مقالات و اعلاميه‌ها از بعض عناصر شناخته شده، اگر با دست سازمان امنيت و براى نگه داشتن شاه كه سرچشمه همه‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 266
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست