responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 212

اين عنصر ناپاك بايد مذهب نقشى نداشته باشد. اگر مذهب نقشى داشت كاخهاى اين عناصر چپاولچى را به سر آنها خراب مى‌كرد؛ اگر مذهب نقشى داشت اين رژيم فاسد خيانتكار به ملت و اسلام را برمى‌چيد. اسلام در دولت تو نقشى ندارد كه تمام مخازن كشور را در اختيار دشمنان اسلام گذاشته‌اى براى چند روز زندگى ننگين؛ مذهب نقشى ندارد كه از يك طرف كاخهاى آسمانخراش مشتى مفتخوار و در كنار آن كوخهاى محقر مساكين و فقرا و مؤمنين است؛ مذهب نقشى ندارد كه علماى محترم آن در حبس و شكنجه به سر مى‌برند و فرزندان اسلام چه دانشگاهى و چه دانشجويان علوم اسلامى مورد هَتْك و لَطْم و شكنجه واقع مى‌شوند؛ اگر مذهب نقشى داشت به مثل بستگان هيچكاره تو مجال نمى‌داد كه سلب آزادى از دوشيزگان دانشگاه و ساير مدارس كند؛ اگر اسلام نقشى داشت به مثل شماها مجال نمى‌داد كه زمزمه تغيير تعطيل جمعه مسلمين به تعطيل مسيحيان شود، به عذر سودجويى.

تمام مصيبتهاى ما اين است كه در حكومت تو، مذهب و اسلام نقشى ندارد. سرچشمه تمام مفاسد همين است: سلب استقلال كشور و به صورت مستعمره در آمدن آن، اختناق همه جانبه و گسترده در كشور، انباشته شدن زندانها از مردم آزاده، فقدان وسايل اوليه زندگى، چپاول رفتن مخازن كشور، قبضه نمودن اسرائيل بازار را و مجال ندادن به بازرگانان غير يهود، همه و همه از آن است كه مذهب در نزد شاه و دولت او نقشى ندارد.

اكنون وظيفه شما طبقه روشنفكر و جوان، و ساير طبقات ملت از هر نوع و در هر شغل آن است كه كوشش كنيد كه مذهب نقشى پيدا كند. با وحدت كلمه و كنار گذاشتن اختلافات موسمى و مبارزات منفى، و در موقعش مثبت، مى‌توان مذهب را صاحب نقش كرد و مشتى محكم به دهان ياوه سرايان زد. از خداوند تعالى اصلاح امور مسلمين و توفيق خدمتگزاران به اسلام و مسلمين را خواهانم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.

9 شهر شعبان المعظم 97

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 212
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست