responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 80

قضيه، قضيه دفاع است، دفاع از يك قدرتهايى كه مى‌خواهند حمله كنند، مى‌خواهند به هر طورى شده است باز شما را و ما را برگردانند به اسارت اولى و اين دفعه اگر آنها خداى نخواسته يك قدرتى پيدا كنند، مثل سابق نيست. آنها اساس اسلام را از بين مى‌برند؛ براى اينكه ديدند اسلام است كه مى‌تواند كار بكند و در مقابل بايستد. و اين يك فريضه‌اى است بر همه ما، از اهم فرايض است حفظ اسلام؛ يعنى، حفظ اسلام از حفظ احكام اسلام بالاتر است؛ اساس اسلام اول است، دنبال او اساس احكام اسلام است. و بر همه ما، بر همه شما به مقدارى كه قدرت داشته باشيم، به مقدارى كه توانايى داشته باشيم واجب است كه جديت كنيم در اينكه اين دفاع مقدس را ما به طور شايسته عمل بكنيم.

شما در جبهه‌ها هيچ نگذاريد آرامش پيدا كند دشمن، اگر بگذاريد آرامش پيدا كند مى‌رود و تجهيز زيادتر مى‌كند و شما را به زحمت مى‌اندازد. بايد نگذاريد كه او يك شب از اضطراب بيرون بيايد، الآن در اضطراب هستند، نگذاريد كه آنها از اضطراب بيرون بيايند.

و ثانياً، همه ملت ايران بايد در اين امر شركت داشته باشند. مسأله، مسئله يك حكومت نيست، مسأله، مسئله يك جنبه نيست، مسأله، مسئله اسلام است. مسأله اسلام؛ يعنى، بر زن و مرد اين كشور واجب است كه دفاع كنند، هر كس به اندازه‌اى كه تواند بايد دفاع بكند و اين دفاع را بايد تعقيب بكنيم تا ان شاء اللَّه، به پيروزيهايى كه خداى تبارك و تعالى مى‌خواهد، برسيم.

من اميدوارم كه خداوند به همه شما توفيق عنايت كند. همه شما را حفظ كند و وحدتتان را حفظ كند و جديت‌تان را دو چندان كند.

و شما مطمئن باشيد كه شما پيروزيد؛ براى اينكه كسى كه براى خدا عمل مى‌كند پيروز است. اين پيروزى براى شما هست، خدا وعده كرده است كه اگر نصرت كنيد خداى تبارك و تعالى را، شما را نصرت مى‌كند. نصرتها هم كه همه ديديد و همه اوقات ديديد كه چه نصرتهايى حاصل شده است و حاصل مى‌شود و حاصل خواهد شد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 80
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست