responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 79

بخواهيم انجام بدهيم، بايد همه با هم همراه باشيم؛ يعنى، نه همين شما، نه همين سپاه و- عرض كنم- ارتش، نه همين قواى مسلحه ما، همه ايران، همه افراد ايران از روحانيون گرفته تا بازاريها تا مجلس تا همه جا، وقتى همه اينها با هم شدند يك قدرت، يك قوه هستند و اين قوه مى‌تواند در مقابل همه چيز ايستادگى كند.

و بدانيد كه امروز كه از جهات ديگر مأيوس شدند، از جهات اينكه در جبهه‌ها آنها يك پيشرفتى بكنند يا بتوانند «فاو» [1] را برگردانند يا بتوانند در «مهران» [2] كارى بكنند، آنها مأيوس شدند، از اين نكته مأيوس نيستند كه بين خودتان بيايند ايجاد كنند اختلاف را. اين اختلاف از زبان هر كس باشد از زبان هر موجودى باشد، اين زبان، زبان شيطان است، چه از زبان يك روحانى باشد، چه از زبان يك مقدس باشد، چه از زبان يك نمازگزار باشد و چه از ساير زبانها بدانيد، كه اين زبان، زبان شيطان است و گاهى هم خود آن آدم ملتفت نيست كه تحت تأثير شيطان است، يا زبان شيطان در او دارد فعاليت مى‌كند.

بنا بر اين، از امور مهمه‌اى كه بر همه ما واجب است، دفاع از اسلام، دفاع از جمهورى اسلامى است و آن بستگى دارد به وحدت. هر كس در هر لباسى باشد و در هر مكانى باشد و زبانش جريان پيدا كند براى اينكه و لو به واسطه‌هايى بخواهد ايجاد اختلاف بكند بين شما، اين از جنود ابليس است و مطرود است پيش خدا و مسئول است پيش خدا و لو اينكه يك آدمى باشد كه نماز شبش ترك نمى‌شود.

حفظ اساس اسلام بالاترين فريضه‌

اين مسأله، مسئله مهمى است، مسئله وحدت بين شما و وحدت همه قشرهاى مختلف ايرانى يك امر مهمى است براى حفظ كيان اسلام كه واجب است بر همه ما، چنانچه بر همه ما واجب است كه به هر طور مى‌توانيم دفاع كنيم از اسلام. امروز


[1] نقطه‌اى در نزديكى شطّ العرب و بصره كه در جنگ ايران و عراق به تصرف سپاه ايران درآمد

[2] شهرى در استان ايلام.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 79
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست