responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 251

است.

ملت ما بايد متوجه باشند به دسيسه‌هاى قدرتهاى بزرگ، كه در هر فرصتى دسيسه‌اى ايجاد مى‌كنند. و ما بايد هشيار باشيم و گول اينها را نخوريم و ماه رمضان را مهلت ندهيم به اين جنايتكار كه مجهز بشود و باز به شرارت خودش ادامه بدهد. اين شخص الآن در لب گودال است؛ لب گودال جهنم است. و شما جوانها و شما مردم بايد اين را ثابت كنيد [كه‌] الآن هم جهنم محيط بر اوست. الآن هم اين زندگى‌اى كه او مى‌كند زندگى جهنمى است و آن اخلاقى كه دارد اخلاق جهنميان است. بر ماست كه به هيچ يك از اين بوقهاى تبليغاتى و آنهايى كه تبع آنها هستند يا از زبان امريكا صحبت مى‌كنند يا اشتباه مى‌كنند در امور راجع به اين كه جنگ را بايد پايان داد، هيچ گوش ندهيم. جنگ ممكن نيست پايان بپذيرد، الّا به رفتن اين حزب فاسد، ان شاء اللَّه.

و مرگ بر همه ظالمهاى دنيا. مرگ بر آنهايى كه دارند مردم را و ملتها را مى‌چاپند و با تبليغات خودشان، خودشان را يك ملت يا يك دولت صلح طلب حساب مى‌كنند اينها در حال مرگ هستند. آنى كه باقى است خداى تبارك و تعالى است. آن كه هست و هميشه هست او است. و آن كه اهل سعادت است، آنى است كه تقوا داشته باشد. تبعيت داشته باشد از اسلام. و تبعيت از اسلام اگر ما داريم، بايد هم دشمنان اسلام را سركوب كنيم تا آن اندازه‌اى كه مى‌توانيم و هم بايد بين دوستان خودمان محبت ايجاد كنيم.

حفظ وحدت و دورى از اختلاف‌

آقاى محتشمى‌ [1]- سلمه اللَّه- گفتند كه استاندارها در اينجا هستند يا جمعى از اشخاصى كه مسئولين هستند. آقايان بايد، آقايان استاندارها بايد توجه كنند كه وحدت خودشان را و وحدت خودشان با ملت را حفظ كنند، كه ما هر چه داريم به بركت خدا و عنايت او از اين ملت داريم. آن كه شما را به اين مسند نشانده است، اگر مسند داشته باشيد، ملت است. آن كه دست ظلم را از شما كوتاه كرده است و عدالت را مى‌خواهد


[1] آقاى على اكبر محتشمى، وزير كشور.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 251
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست