responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 250

قائل بشويم و ادعيه‌اى [را] كه در اين ماه مبارك؛ ماه معظم شعبان وارد شده است و پس از آن در ماه مبارك رمضان وارد شده است بخوانيم و درش تدبر كنيم.

مفسرانى كه اهل اين معانى هستند، ادعيه ائمه را تفسير كنند! مناجات شعبانيه از مناجاتهايى است كه كم نظير است؛ مثل دعاى ابو حمزه كه از حضرت سجاد وارد شده است، آن هم كم نظير است و اين هم كم نظير است. دعاى كميل در شعبان وارد شده است و يكى از ادعيه‌اى است كه در پانزده شعبان، شب پانزده شعبان خوانده مى‌شود، مشتمل بر اسرارى است كه دست ما از آن كوتاه است. از ائمه هدى‌ ادعيه‌اى وارد شده است كه مضامين آنها را بايد تأمل كرد، و آنهايى كه اهل نظر هستند، اهل معرفت هستند بر آنها شرح كنند؛ آنها را به مردم ارائه بدهند، اگر چه هيچ كس نمى‌تواند آن چيزى [را] كه به حسب واقع هست، شرح كند.

ما از اين مسأله بايد بگذريم و همان اكتفا كنيم به اينكه ما تابع هستيم. و ما قائل به اين هستيم كه نور نبوت و نور امامت از صدر خلقت بوده است و تا آخر خواهد بود.

نقشه‌هاى دشمنان براى نجات صدام‌

در ماه مبارك، جنگ بدر واقع شده است. اينهايى كه به هر بهانه‌اى، مى‌خواهند مهلت براى صدام بگيرند، اخيراً هم باز متشبث شده‌اند به اينكه در ماه مبارك آتش بس باشد؛ [مى‌گويند:] مهلت بدهيد به اين جنايتكار كه در ماه مبارك تجهيز كند خودش را و بعد از ماه مبارك بدتر از اول، حمله كند؛ يك جنايتكارى كه از هيچ امرى از امور نمى‌گذرد و به هيچ قشرى از اقشار رحم نمى‌كند و به اهل كشور خودش هم رحم نمى‌كند؛ و آنها را در تحت فشارها و كشتارها قرار مى‌دهد و دائماً در صدد فرصت است براى اينكه خودش را تحميل كند بر همه منطقه. آنهايى كه تبع امريكا هستند، آنها دعوت مى‌كنند ما را بر اينكه در ماه مبارك رمضان آتش بس! در سال قبل بود يا سال جلويى بود كه دست‌اندركارهاى عراق مى‌گفتند كه ماه حرام است، جنگ حرام است. اينها باز اين مطلب را هم نفهميدند كه ماه رجب ماه حرام است، نه ماه رمضان. ماه رمضان ماه جنگ‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 20  صفحه : 250
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست