responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 2  صفحه : 449

بى‌حيثيت آن بر سر اين گورستان به عيش و عشرت و جمع ثروت پايكوبى كنند. بايد با راه انداختن سر و صداى كشور مترقى و در بوق و كرنا كردن آن، اين كشور بى‌صاحب به عقب رانده شود، و از ضروريات و اوليات يك كشور در حال رشد محروم باشد. بايد ملت ايران به اسم ترقى و پيشرفت، از آب و برق و طبيب و دارو و حتى- به اعتراف روزنامه‌هاى وابسته به دستگاه- بسيارى، از نان و هزينه اوليه زندگى محروم باشند و اگر نَفسى بكشند با سرنيزه صداى آنها را در گلو خفه كنند تا مخازن نفت و ساير معادن ما غارت گردد و براى ملت ايران جز ذلت و خوارى و حبس و زجر نباشد.

بايد به اسم «مأموريت براى وطنم»، اين وطن به حال خرابى و عقب‌افتادگى باقى باشد و اسلام كه تنها پناهگاه اين ملت و سد راه اجانب است شكسته شود. گويى مأمور است كه طبقه جوان روشن را چه روحانى و چه دانشگاهى سركوب كند؛ مأمور است كه مدارس دينى را هتك و علماى اسلام را حبس و زجر كند؛ مأمور است مقدسات كشور را به دست اسرائيل و مربيان آن بدهد؛ مأمور است كه سرمايه‌گذاران خارجى را به باقيمانده ثروت كشور مسلط كند؛ مأمور است كه موجبات فحشا را با هر صورت اشاعه دهد و هتك نواميس قرآن كند؛ مأمور است كه مستشاران خارجى و كارمندان آنان را مصونيت دهد و از ملت و روحانيون و دانشمندان و دانشجويان سلب مصونيت نمايد؛ مأمور است كه به اسم اسلام اين چراغ هدايت را خاموش كند؛ مأمور است كه فرهنگ استعمار نو را تا آخرين نقاط دور افتاده كشور برساند، و اسلام و فرهنگ اسلام را كنار زند؛ و مأموريتهاى ديگرى كه اگر خداى نخواسته فرصت پيدا كند، اجرا نمايد.

شما اى ملت ايران! اى مسلمانان پاك طينت! به احكام نورانى قرآن كريم بيش از پيش گرايش كنيد، و دست اتفاق و برادرى به هم دهيد، و از اختلافات دست برداريد، و براى قرآن كريم و اسلام عزيز فكرى كنيد. تعليمات اسلام را نصب‌العين قرار دهيد. مساجد و محافل دينيه را، كه سنگرهاى اسلام در مقابل شياطين است، هر چه بيشتر گرم و مجهز نگه داريد، و با اين استعمارزدگان بى‌عاطفه با روى قهرآميز و چهره متنفر روبه‌رو شويد، و از احكام خلاف عدل و انصاف آنها هر قدر مى‌توانيد تخلف كنيد. برادران خود را

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 2  صفحه : 449
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست