responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 56

مسافران حفاظت كند و به احتمال اين كه نكند راست بگويد، به حرف او گوش مى‌دهد.

امروز دنيا، دنياى آشوب و جنگ و انفجار و هواپيماربايى است، و ايران از خيلى جاهاى دنيا آرامتر است. ممكن است بعضى‌ها كه اين چيزها را نديده‌اند، با خود بگويند خوب! با قدرت‌ها بايد ساخت. ولى بايد بدانند كه سازش، امروز نابودى تا آخر است، دفن اسلام است تا آخر دنيا. مردم بايد محكم بايستند و از اسلام و كشور دفاع كنند و از توطئه‌ها به خود هراس راه ندهند كه اگر كمى عقب بنشينند، بايد دست از اسلام بكشيم و تكليف ما بر خلاف اين است.

مردم انقلاب كردند، بايد پاى زحماتش هم بنشينند. مردم، پيغمبران و پيغمبر اسلام را و ابراهيم را در نظر بگيرند، ببينند كه با آنها چه مخالفت‌ها شد، ولى دست از هدفشان نكشيدند. اگر ما مسلمانيم، بايد دنباله روى آنها باشيم. دنباله روى از آنان كه فقط روزه و نماز و مسجد نيست. دنباله روى از آنان مبارزه براى حفظ اساس اسلام است. بايد براى حفظ اساس اسلام تا آخر ايستاد و پيشروى كرد.

مردم در مورد جنگ تصميمشان را قوى‌تر كرده و در «هفته جنگ» به وظايفشان عمل نمايند. خداوند شما را تأييد كند. شما پيروزيد در دنيا و آخرت، پيروزى شما نمونه است. پايدارى كنيد كه پيروزى شما بر دو ابرقدرت است. پيروزى بر يك قدرت با تأييد و پشتيبانى ابرقدرت ديگر، كار مهمى نيست. شما بايد مقابل دو ابرقدرت بايستيد، مردم بايد در مقابل دو ابرقدرت بايستند كه ايستاده‌اند و خواهند ايستاد و از هيچ چيز نمى‌ترسند. صدام دست و پا مى‌زند، اين شب‌ها شايد خوابش نبرد. او مرتب مى‌گويد كه اگر ايران حمله كند خارك را مى‌زنم. او اگر هر لحظه بتواند، خارك را با خاك يكسان مى‌كند، او قدرت ندارد. اميدوارم موفق و مؤيد باشيد و تبليغاتتان هميشه بر اساس صدق و صداقت باشد. كارهايتان را بر اساس صدق و صداقت و صفا انجام دهيد و هميشه مصالح ايران را در نظر بگيريد.

و السلام عليكم و رحمة اللَّه‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 56
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست