responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 503

نگذارند كه آن دنيا اگر قرار است لياقت حشر با ايشان را داشته باشيم، دامنش را خواهيم گرفت و گلايه خواهيم كرد. دلمان به تفسير قرآن حضرت امام خوش بود كه آن هم متأسفانه قطع شد. اميد است حضرت امام آن طور كه صلاح مى‌دانند نسل جوان را كه من مى‌دانم بسيارند جوانانى كه در اين انقلاب درياى فطرت حقجويى‌شان به خروش آمده است و اين حقير نيز يكى از آنها هستم.

ان شاء اللَّه امام با نفَس مسيحايى‌شان اين درياها را آرام ساخته تا امواج اين درياها بستر خويش را به بطالت و گمراهى نيندازد.

و اما خواهش دوم:

بنده در سال 62، حدود 27 آذرماه به مناسبت روز وحدت روحانى و دانشجو نامه‌اى به دفتر امام فرستادم كه در آن سه سؤال فلسفى و يك پيشنهاد مشخص و مهم در مورد وحدت روحانى و دانشجو خدمتشان عرض كرده‌ام كه چون آنجا مفصل نوشته‌ام، در اينجا از ذكر آنها خوددارى مى‌كنم. البته جواب نامه نيامد. به دفتر حضرت امام تلفن زدم و از دفتر گفتند كه نامه‌ها بايگانى مى‌شود و به عرض امام نمى‌رسد. [1] خواهشم اين است كه نامه را به عرض حضرت امام برسانيد، اگر صلاح دانستند پيشنهادم را در سطح عموم امر بفرمايند و چند خطى يا جواب سؤالهايم را مرقوم فرمايند، آن دستخط را بر ديده نهاده و آرامش روح، شفا و قوّت قلبمان خواهد بود. البته اين را به عنوان خانواده شهيد تقاضا دارم كه اميد است ان شاء اللَّه با حرمت و اعتبارى كه شهدا و خانواده‌شان نزد حضرت امام دارند، بر ما منت گذارده و محروممان نفرمايند، من نيز قول مى‌دهم ان شاء اللَّه لياقتش را داشته باشم.

البته مى‌دانم خواهش بيجا از درگاه حضرت امام است و خود را لايق نمى‌بينم ولى آن حضرت را بزرگتر از خواهش خود مى‌دانيم. ببخشيد به طول انجاميد. در خاتمه از حضور شما مُجدانه و عاجزانه‌


[1] علاوه بر دهها نامه رسمى و ادارى و گزارشات متعدد از وزارتخانه‌ها و نهادها و شخصيتهاى داخل و خارج كشور روزانه چند صد نامه از سوى مردم عادى، حاوى مطالب مختلف از ابراز ارادت و حمايت از امام و نظام گرفته تا طرح مسائل شخصى و شكايت از افراد و ارگانها و ... به دفتر امام خمينى مى‌رسيد كه طبعاً به جز نامه‌هاى ارسالى از سوى مسئولين سياسى و فرهنگى و نامه‌ها و گزارشات مفصل ادارى، امكان مطالعه تمامى نامه‌هاى عادى براى امام خمينى با توجه به حجم اشتغالات و ديدارها و جلسات مختلف وجود نداشت ولى يكايك اين نامه‌ها در بخشى از دفتر همان روز مطالعه مى‌شد و آنچه كه در حوزه كار دفتر امام- با توجه به اطلاعيه‌هاى متعدد اين دفتر مربوط مى‌شد رسيدگى و آمار بقيه موارد همه روز در بيش از سى موضوع شامل موضوعات مختلف حتى انتقاد و توهين، دسته‌بندى شده و گزارش آمارى خدمت امام تقديم مى‌شد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 503
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست