responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 469

مى‌ترسند. امريكا كه مى‌گويد بايد ببينم كه اسلام چه هست و مى‌خواهد اسلام‌شناسى بكند براى اين است كه مى‌خواهد اسلام را بفهمد، براى اين است كه اين مسأله را چه جورى بايد جلويش را گرفت. و اينكه در كرملين هم مى‌گويند كه بايد خدازدايى كرد، براى اينكه مى‌دانند اتكال به خدا، اين كارها ازش مى‌آيد.

دفاع مأموريتى الهى‌

شما كه همه توجه به خدا و توجه به اسلام داريد و مى‌خواهيد از زير بار قدرتهاى ديگر خارج بشويد، نمى‌خواهيد دوباره انگل باشد و بيايند اينها بر ارتشمان حكومت كنند و بر سپاهمان حكومت كنند. شما اگر با هم باشيد مى‌توانيد اين كار را بكنيد. اگر جداى از هم بشويد كه نمى‌توانيد اين كار را بكنيد. با هم بودن است كه مى‌شود كار را انجام داد و تا حالا هم هر چه كار انجام گرفته است براى اين جهت بوده است كه با هم بوديد. از اين به بعد همه با هم باشيد و مطمئن باشيد كه خداى تبارك و تعالى وقتى كه شما براى او واقعاً خالص باشيد او براى شما بيشتر كار انجام مى‌دهد و همين طور كه ايشان گفتند، ما خودمان چيزى نيستيم. هر چه هست قدرت او هست. ما چيزى نيستيم كه بخواهيم قدرت‌نمايى كنيم، ما مأموريم از طرف خدا دفاع كنيم. مأموريتى كه ما انجام مى‌دهيم مأموريت از طرف خداست، در عبادات هم همين طور است. اگر خدا امر نكرده بود به عبادات، آدم نمى‌توانست بگويد من عبادت كنم. من چه‌ام كه عبادت كنم؟

عبادت كه را بكنم؟ اما امر كرده است، امر كرده است نماز بخوان، ما نماز مى‌خوانيم. امر كرده است روزه بگير، ما روزه مى‌گيريم، امر كرده است شما دفاع كنيد از خودتان، دفاع مى‌كنيم، همان طور كه انبيا مى‌كردند. اين منافات ندارد به اينكه همه چيز از خداست.

ما هم كه دفاع مى‌كنيم همين هم از خداست، از چيز ديگرى نيست قدرت شما هم و تفنگ شما هم از خداست. اگر چنانچه يك لحظه عنايت خدا برگردد، در عالم هيچ چيز نيست. وقتى كه اين طور است توجه به اين بكنيد كه يك مسئوليت بزرگى به گردن شماست. مسئوليت اين نيست كه ما شكست خورديم و بعد يك حكومت ديگر بيايد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 469
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست