responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 468

فداكار هستيم و چه هستيم و چه هستيم و مهيا هستيم و يا- خداى نخواسته- نباشيد، مى‌توانيد اين را بگوييد، لكن شمايى كه فرمانده‌تان خداست و ناظر به امورتان خداست، بايد توجه كنيد كه مسئول او هستيد، آنجا ديگر نمى‌شود دغل بازى كرد، هيچ، ابداً. و شما بايد خودتان، همه، چه ارتشى و چه سپاهى، چه بسيجى، و چه هر كس هست، شما خودتان را يك قوه بدانيد در اسلام. وقتى كه گفته مى‌شود به حسب روايت «يد واحده» باشند بر كفّار، «يد واحده»، يعنى قدرت واحده و قدرت واحده، معنايش همين است.

قدرتهاى مختلف نباشد؛ براى اينكه قدرتهاى مختلف ممكن است اختلاف عقيدتى باشد، اختلاف [بر سر] چيزهاى ديگرى باشد و شيطان رخنه كند در او. امّا وقتى همه شما ديديد كه ما مى‌خواهيم براى خدا كار كنيم، خداى ما امر كرده است كه ما دفاع كنيم از خودمان، دفاع كنيم از نواميسمان، دفاع كنيم از اسلام، وقتى همه اين مطلب را مى‌بينيد و مى‌دانيد و شواهد و قراين و شواهد روايتى در اين مسأله هست، ديگر نبايد اين مسأله پيش بيايد كه من نظامى هستم، من ارتشى هستم، من سپاهى هستم، من بسيجى هستم، اين مسائل نبايد پيش بيايد.

شما همه‌تان بايد با هم باشيد، هر وقتى مى‌بينيد نقصى در قدرت آن يكى هست كمك كنيد، آن مى‌بيند در شما نقصى هست از قدرت و از ابزار خود كمك كند شما را و مثل يك آدمى كه مى‌خواهد برود و يك كارى را بكند همه قوايش متوجه به اين است كه آن كار را بكند. شما شخص واحد باشيد و «يد واحد» و قدرت واحد؛ براى اينكه نجات بدهيد كشورتان و بالاتر اينكه اسلام را. و شما همه مى‌دانيد اگر- خداى نخواسته- در ايران، اسلام شكست بخورد شكست اسلام تا قرنها بعد جبران نخواهد شد؛ اين چيز واضحى است. اينكه مى‌بينيد همه قدرتها قوايشان را سر هم گذاشتند و دنبال اين هستند كه نگذارند كه اين انقلاب ما نضج پيدا كند، براى اين است كه همين مطلب را مى‌بينيد كه اگر اسلام درست قدرت پيدا كند، نمى‌گذارد ديگر آنها به مطامعشان برسند. و الآن هم مى‌بينيد كه بحمد اللَّه همه جا از اين مسأله هست، چون اسلام است در همه جا و مردم بيدار شدند در همه جا. در كنار كاخهاى كرملين و كاخ سفيد هم مردم بيدار شدند و

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 468
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست