responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 401

ناخوشى پيش بيايد، آن تأثيرش در جبهه‌ها هست و در كارخانه‌ها هست و در كشاورزيها هست و در همه جا تأثير دارد و اين به عهده شماست.

الآن يك تكليف بزرگ به عهده شماست، به عهده همه شماست و آن اينكه كارى نكنيد كه به واسطه اعمال شما و به واسطه برخوردهاى ناهموار خداى نخواسته، يك وقت پيش بيايد در همه كشور يك آثار سوئى واقع بشود و يك وقتى يك اضطرابى واقع بشود. از آن طرف هم توطئه‌ها معلوم است كه هست و موجود است الآن در كشور ما، و خداى نخواسته، آنها هم دامن‌بزنند، يك وقت هياهويى در همه جا پيدا بشود. و من به همه ملت سفارش مى‌كنم كه در اين امور آرامش خودشان را حفظ كنند و هيچ حركتى كه بر خلاف اين آرامش است انجام ندهند، و مجلس را تأييد كنند و وكلا را تأييد كنند و اصلًا راجع به اينكه چه شده است حرفى نزنند و راجع به آينده مواظب باشند كه كارها ان شاء اللَّه به خوبى پيش برود و كارها [انجام‌] بشود.

اتحاد نيروها در مقابل توطئه‌ها

مطلب ديگرى را كه مى‌خواستم عرض كنم راجع به اين است كه ما هميشه از اول ارتش را تأييد كرديم، و آن وقتى كه مى‌خواستند ارتش منحل بشود و نظرهاى سوئى در كار بود، نظرهاى فاسدى در كار بود، و مى‌خواستند ارتش را ساقط كنند، از بين ببرند، و مى‌گفتند ما ديگر ارتش نمى‌خواهيم، در آن وقت ما بر خلاف گفتيم و گفتيم ما ارتش لازم داريم. و ارتش هم بحمد اللَّه الآن تصفيه شده است، ارتش الآن ارتش بسيار خوبى است و دارند خدمت مى‌كنند و ما آنها را تأييد مى‌كنيم، چنانچه پاسداران را تأييد مى‌كنيم. همه اينها بايد با هم باشند تا اين كشور را بتوانند نگه دارند.

اين طور نباشد كه ارتش خيال كند يك ارگان على حده است و سپاه هم خيال كند كه يك قوه على حده هست و ديگران هم اين طور حساب كنند. همه شما يك قوه هستيد براى حفظ آرامش و براى حفظ كشورتان و براى حفظ اسلامتان. اين يك تكليفى است براى همه ما، مجلس بايد اين كار را انجام بدهد. دولت بايد اين كار را انجام بدهد،

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 401
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست