responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 254

كه درس توحيد مى‌گويد، آن هم همين طور است كه اگر چنانچه در او آن منيّت باشد، زبان، زبان شيطان است و درس توحيد را به زبان شيطان مى‌گويد. شما آقايانى كه مى‌خواهيد برويد در جاهاى ديگر و تربيت كنيد مردم را، ملتفت باشيد كه يك وقت خداى نخواسته، خودتان آلوده نباشيد و آنها را دعوت كنيد.

قدرتهاى دنيا منشأ گرفتارى ملت ايران‌

ما امروز مبتلا هستيم به دنيا و قدرت‌هاى دنيا، در هيچ وقت ايران اين قدر ابتلا نداشته است، براى اينكه ايران يك گاو شيرده بوده است و پستان‌هايش را هم رها كرده بوده است كه از او مى‌دوشيدند، اين آرامش بوده! آن آرامشى كه در زمان سابق بود، اين آرامش بود كه يك گاو شيردهى پستان‌هايش را در دست ديگران قرار بدهد و هيچ حرف نزند. وقتى ايران همه مخازنشان را تحويل مى‌دهد به غير، ديگر چرا او را نگهش ندارند؟ چرا آرام نگهش ندارند؟ آرامش است، اما چه آرامشى، آرامشى كه يك حيوانى دارد در مقابل يك انسان، امروز، آن نيست ديگر. امروز براى اينكه اين انسان مى‌خواهد ارزش انسانى‌اش را به دست بياورد، همه با او مخالفند. شرق با او مخالف است، غرب هم با او مخالف است و منطقه هم مخالف؛ داخل هم آنهايى كه توجه ندارند، يا آنهايى كه عناد دارند آنها هم مخالف. شما راه خودتان را به پيش بگيريد، وحدت خودتان را حفظ بكنيد، خودتان را با جامعه، با مردم تطبيق بدهيد؛ به اين معنا كه آنها را هم هدايت كنيد و آنها را داشته باشيد. اين ملت است كه شما را از آن قيد و بندها آزاد كرد، و امروز هيچ قيد و بندى از هيچ كشورى در گردن شما نيست، هيچ تعهدى نداريد به ديگران.

محرومان حاميان اسلام و انقلاب‌

امروز كشورى كه غير متعهد است، ايران است. يك كشور ديگر پيدا نمى‌كنيد كه غير متعهد به معناى واقعى‌اش باشد و اين به بركت اين زاغه‌نشينان، اين قشر محروم توده بوده است. آن كه اين همه جوان را داد اين قشر محروم است. بيايند بشمرند، چند نفر از

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 254
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست