جنگ نداشتيم، ما بادى [1] جنگ نبوديم، ما بعد از اينكه بهمان حمله كردند، دفاع كرديم، حالا هم در حال دفاع هستيم. دفاع معنايش اين نيست كه تا آن گفت كه «يا اللَّه! دستت را بده من با هم صلح بكنيم»، ما رها كنيم، اين حرف غلطى است. مايى كه مىدانيم ماهيت يك حيوان درنده چى است، ما به واسطه اينكه او مىگويد كه بياييد صلح كنيم، بياييم صلح كنيم، چه جور، با چى صلح كنيم؟ با كى صلح كنيم؟ ملت عراق صلح كنند، ما صلح مىكنيم ملت عراق بگويند كه «كارى نداريد با ما صدام را مىخواهيم». اما واقعيت ملت عراق را ببينيد، چه خبر است در عراق.
عراقى كه مىبيند كه عائله يك انسان بزرگ را، يك روحانى بزرگ را آن طور مىكشند و هر روز دارند مردم شريف عراق را آن طور مىكشند، اين عراق فريادش به «يا للمسلمين» بلند نيست؟ شما مسلمانها نبايد از اين مردم بيدفاع، دفاع بكنيد؟ شما اسلامشناسان نبايد دفاع از حق مسلمين بكنيد؟ ديوار دور اسلام مىكشيد؟ ما در اقصى بلاد دنيا اگر يك كسى بهمان بگويد كه «يا للمسلمين»، ما موظفيم كه به درد آنها برسيم، هر قدرى مىتوانيم. ما نمىگوييم كه ما مىتوانيم همه جا چه بكنيم. ما آن قدرى كه مىتوانيم دفاع از حق مسلمين مىكنيم. مسلمين معنايش نيست ايرانى، مسلمين. كسى كه يك مسلمى فرياد زد كه به داد ما برسيد و نرود سراغش، فكر او نباشد، اين مسلم نيست، اين انحراف است، ملتفت نيستيد شماها، اين انحراف است از اسلام، اين بىتوجهى است به مقاصد اسلام. اسلام براى ايران نيامده، اسلام براى عالم آمده. بعثت، بعثت براى همه است و همه بايد تابع باشند.
منطق اسلام در دفاع از حقوق مسلمين
و من اميدوارم كه خداى تبارك و تعالى ما را بيدار كند و افراد ملت ما را بيدار كند.
آنهايى كه در خواب هستند، آنهايى كه باز هم خواب مىبينند، آنهايى كه خواب امريكا را مىبينند خدا بيدارشان كند، توجه بهشان بدهد كه يك ملت ضعيف را، يك ملتى كه