responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 226

هميم؟ نزديك به ما، به اين معناست كه ما دو نفر نزديك به هميم يا مسأله ديگرى است؟

اينها مسائلى است كه دست ما از آن تقريباً كوتاه است، لكن ما بايد توجه به وظايف داشته باشيم. وقتى ما دستمان به قله نرسيد، لا اقل رو به آن قله برويم، راه را شروع كنيم، بيراهه نرويم، كنار نرويم. و راه را اگر شروع كرديم و اخلاص همراه او بود، تزكيه همراه او بود، دستگيرى مى‌شود، خداى تبارك و تعالى دستگيرى مى‌كند و با عنايت او ممكن است كه بعض مراتب حاصل بشود. و ما اميدواريم كه خداى تبارك و تعالى در اين روز عنايت كند به ما و به ملت ما و همان طورى كه جوانهاى ما را متحول كرد و آن نحو متحول كرد كه همه مى‌بينيد و ما آرزوى آن تحول را داريم، همه ما را متحول كند. و همه آنهايى كه راهرو اين راه هستند، عنايت بهشان بكند.

تهديد، تطميع و ايجاد نفاق در مبارزه با متجاوز

من قاصرم از اينكه راجع به تحولاتى كه حاصل شده براى جوانهاى ما، حاصل شده است براى ملت ما، بتوانم بگويم كه چه جور حاصل شده است، چه تحول بزرگى است، اين چه روحى است كه اينها پيدا كرده‌اند، چطور شده است كه يكدفعه اين جهش پيدا شد. سالها زحمت مى‌خواهد تا به آستانه اين امر برسد، چه شد كه اينها اين طور سريع راه را طى كردند؟ اين جز اينكه انسان بگويد يك عنايت خاصى است از خداى تبارك و تعالى كه خدا اين عنايت را به اينها كرده است. آنها فداكارى مى‌كنند و او عنايت مى‌كند.

و من اميدوارم كه ان شاء اللَّه اين تحول براى همه و همه حاصل بشود.

آن چيزى كه من امروز مى‌خواستم عرض كنم، اين است كه تحولاتى كه در دنيا شده است بسياريش را شما يعنى آن كه در ايران شده است ديديد، بعض تحولات ديگرى هم شده است. اخيراً انسان مى‌بيند كه- قبلًا هم گاهى بود، اما حالا زيادتر شده است- يك تحولى شده است كه تحول انسانشناسى و اسلامشناسى! پيشترها اگر يادتان باشد كارتر ادعا مى‌كرد كه ايران اسلام را نمى‌داند. حالا دارند همه ادعا مى‌كنند! مقامات امريكايى هم همين مطلب را مى‌گويند كه اينها اسلام را درست نمى‌دانند! قبلًا بگين هم اين حرف‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 19  صفحه : 226
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست