responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 78

حساب باز كرده است. آنهايى كه تا كنون در كمين بودند كه اين دولت در بين خودشان يك چيزهايى واقع مى‌شود و مردم هم اينها را قبول ندارند و بعد از يكى دو ماه قضيه تمام است، و صدام هم روى همين زمينه بازى‌اش دادند، الآن چند سال است گذشته است و آنها باز در خارج نشسته‌اند و منتظرند به اينكه كسانى برايشان كار بكنند و آنها بيايند بهره‌بردارى كنند.

و بحمد اللَّه الآن دولت استقرار پيدا كرده است و كشور ما يك كشور مستقر مستقلى، آزادى است. و من اميدوارم كه بيشتر از اين، رو به استقلال و آزادى و جهات ديگر برود.

اسلاميت انقلاب، انگيزه حضور مردم در صحنه‌ها

و مهم همين معناست كه كراراً من عرض كرده‌ام، اين است كه جمهورى چون اسلامى است و ملت اسلامى هستند، مسلم هستند، مادامى كه دولت و رئيس جمهور و رئيس مجلس و مجلس و قواى قضائيه و ارتش و پاسدار و همه، رو به اسلام باشند اين كشور اسلامى رو به آنهاست، و اساس همين است كه براى خاطر اسلامى بودن از اول پيروزى حاصل شد. شما گمان نكنيد كه اگر يك انگيزه ديگرى عرضه شده بود به اين ملت، ملت مجتمع مى‌شدند. براى اينكه ملت، ملت مسلمان است. وقتى كه اسلام عرضه شد، خوب، تمام روحانيون، اكثر روحانيون، اكثر كسانى كه در كار بودند تبليغ كردند و مردم را به صحنه آوردند، و مردم هم خودشان با روى گشاده آمدند، و تا امروز هم تمام اين فداكاريها، فداكاريهاى روى اسلام است نه اينكه حساب ديگرى دارد. مسأله مليت هست، اما نه آن طورى كه آقايان خيال مى‌كنند كه ما مليت را بگيريم و كارى به اسلام نداشته باشيم، اول ملى باشيم و بعد اسلامى باشيم، نخير، مسئله اسلامى بودن است كه مردم را وادار كرد به اينكه جوان‌هايشان را بدهند و فرياد بزنند باز جنگ، اين غير از اين چيزى نيست.

همراه نبودن مردم با حكومتهاى ديكتاتور

و من كراراً به آقايان عرض كرده‌ام و حالا هم باز تكرار مى‌كنم كه خدمتگزار باشيد به اين ملتى كه آن دست‌هاى خيانتكار را قطع كرد و اين امانت را به شما سپرد. شما الآن‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 78
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست