responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 426

قدرتى و او را شكستند و او را بيرون كردند. شما هم مى‌توانيد. ننشينيد كه براى شما حكومتهايتان كار كنند، آنها براى خودشان كار مى‌كنند. شما اسلام را بايد تقويت بكنيد. شما بايد در كشورهاى خودتان، در خطبه‌هاى نماز جمعه خودتان، كه براى همين مقصد نماز جمعه بپا شده است، در ادعيه خودتان، در زيارات خودتان، در هر چه رفت و آمد داريد مصالح اسلامى را طرح بكنيد، مصالح اجتماعى مردم را طرح بكنيد. مسائل خصوصى نگوييد، مسائل اجتماعى را بگوييد. بگذاريد اگر شما اين را گفتيد نمازتان را تعطيل كنند، مردم عكس العمل نشان مى‌دهند. اگر دولتى به واسطه خطبه‌هاى نماز جمعه، نماز جمعه شما را تعطيل كند، با عكس العمل مردم مواجه مى‌شود و همانى است كه ما مى‌خواهيم. منتظر نشويد كه يك لشكرى پيدا بكنيد- نمى‌دانم- يك اسلحه‌اى پيدا بكنيد، جنگ نمى‌خواهيد بكنيد، شما مصالح مسلمين را مى‌خواهيد بگوييد. شما انتظار نكشيد كه اول قدرت پيدا بكنيد بعد بگوييد، شما بگوييد تا قدرت پيدا بكنيد. ايران همين كار را كرد، ايران گفت تا قدرت پيدا كرد، نه اينكه نشست تا قدرت پيدا بكند، اگر نشسته بود تا ابد هم نمى‌شد. در مقابل آن قدرتى كه محمد رضا داشت و آن پشتيبانى‌اى كه همه از او مى‌كردند علماى ايران ننشستند تا اينكه اول اجتماع پيدا كنند، بعد قيام كنند.

علماى اسلام اول دعوت كردند مردم را و در هر فرصتى نترسيدند و در منبر و پايين و مسجد مردم را دعوت كردند تا قدرت پيدا كردند، شما هم همين كار را بكنيد. مى‌توانيد.

اگر خيال كنيد نمى‌توانيد، بدانيد كه نخواهيد توانست. به خودتان تزريق كنيد كه مى‌توانيد، و بدانيد كه خواهيد توانست. هر عملى اولش فكر است. هر كارى اولش تفكر و تأمل در اطراف كار است. اگر مادر روحمان ضعف باشد نمى‌توانيم كارى بكنيم، روح را قوى كنيد، قلب خودتان را قوى كنيد، به خدا منقطع بشويد. اين همه ادعيه‌اى كه وارد شده است و همه را دعوت كرده است به اينكه اتكال به خدا بكنيد، براى اينكه او مركز قدرت است. اين همه دعوت شده است كه به كس ديگرى غير خدا متشبث نشويد، براى اينكه به شما تزريق كنند قوت را، كه شما يك پشتوانه عظيم داريد و او خداست. كسى كه خدا را دارد، از چه بايد بترسد؟ شمايى كه براى خدا بخواهيد كار بكنيد از چه قدرتى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 426
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست