responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 403

هم خودتان فعاليت مى‌كرديد و هم مردها را به فعاليت مى‌كشانديد. بنا بر اين افتخارى كه شما ايجاد كرديد قابل تقدير فراوان است.

لزوم حضور زنان در صحنه‌هاى مختلف كشور

و شما بايد در همه صحنه‌ها و ميدانها آن قدرى كه اسلام اجازه داده وارد باشيد. مثل انتخابات كه امروز عملى است كه بايد انجام بگيرد و صحبت روز است در ايران، خانمها همان طورى كه مردها فعاليت مى‌كنند براى انتخابات، خانمها هم بايد فعاليت بكنند براى اينكه فرقى ما بين شما و ديگران در سرنوشتتان نيست. سرنوشت ايران، سرنوشت همه است. يعنى آن قدرى كه اسلام خدمت به شما كرد، به مردها آن قدر خدمت نكرد.

اسلام، شما را حفظ كرد و شما متقابلًا اسلام را حفظ بكنيد. حفظ اسلام به اين است كه اين انتخابات كه مى‌خواهد مجلس دوم را متحقق كند، بدانيد كه انتخابات از امورى است كه در سرنوشت شما و در سرنوشت ما نقش مهم دارد، و بالاترين نقش است، و اين انتخابات است كه همه امور كشور را چه در داخل و چه در خارج بايد بگذراند. و لهذا بايد شما خانمها يك نقش بسيار فعال داشته باشيد كه خداى نخواسته، مجلس يك مجلسى نشود كه به واسطه ورود بعض عناصر غير صالح بتدريج كشانده بشود به طرف شرق يا به غرب، و همان بشود كه در زمان سابق بود و همان بگذرد بر ما و شما كه در زمان سابق مى‌گذشت.

بحمد اللَّه امروز مجلسى كه بپا بشود، اين مجلس اميدوارم كه بهتر از مجلس سابق باشد و بحمد اللَّه خواهد شد. براى اينكه همه قشرها مشغول فعاليت هستند و كسانى كه بررسى كردند از اين مسائل، امروز مى‌گويند مردم در صحنه هستند و خودشان هم نظر دارند. بايد همه شما در اين امر نظر داشته باشيد، در امور سياسى نظر داشته باشيد. براى اينكه امور سياسى مخصوص يك طبقه نيست، همان طورى كه علم مخصوص يك طبقه نيست. همان طورى كه مردها بايد در امور سياسى دخالت كنند و جامعه خودشان را حفظ كنند، زنها هم بايد دخالت كنند و جامعه را حفظ كنند. زنها هم بايد در فعاليتهاى اجتماعى و سياسى همدوش مردها باشند، البته با حفظ آن چيزى كه اسلام فرموده است،

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 403
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست