responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 366

مثل ايران ايستاده‌اند و در راه اسلام دارند از همه چيزشان مى‌گذرند. يك ملتى كه از همه چيزش در راه اسلام دارد مى‌گذرد و جوانانش هر روز دارند در راه اسلام فداكارى مى‌كنند، اين را نمى‌شود يك دولتى بيايد به او زور بگويد يا فشار به او بياورد.

ظلم ناپذيرى مظلومان و مستضعفان جهان‌

امروز وضع، غير آن وقت است. آن اشتباهات را بايد از مغزهاشان بيرون كنند. اشتباه اينكه وضع حالاى دنيا با سابق يك طور است، اشتباه اينكه مقابله با ملتها مثل مقابله با دولتهاست، اينها از اشتباهاتى است كه اينها دارند، يا مى‌فهمند نمى‌خواهند به روى خودشان بياورند. از اين جهت نه شوروى، نه امريكا، نه ساير قدرتها با ملتها نمى‌توانند مقابله كنند. آنها مى‌توانند با دولتها، و همين طور هم كردند. از اول هم بنا بر همين بود كه اينها دولتها را تحت سلطه خودشان قرار مى‌دادند، نوكر خودشان قرار مى‌دادند، به وسيله آنها هر كارى مى‌خواستند مى‌كردند. اما امروز وضع تغيير كرده، دنيا امروز بيدار شده است. دنيا از امريكاى لاتين گرفته تا كشور شوروى، امريكاى مركزى و همه جا، تمام دنيا، مظلومين دنيا بيدار شده‌اند. مظلومين دنيا نمى‌پذيرند از آنها آن چيزهايى را كه در سابق مى‌پذيرفتند. امروز قدرتها بايد گوش كنند به حرف ملتها. نمى‌فهمند اين را كه نبايد بنشينند بگويند كه ما اجازه مى‌دهيم يا اجازه نمى‌دهيم. اين اجازه مى‌دهيم و اجازه نمى‌دهيم مال آن وقتها بود، نه مال حالا. و اينكه ما فلان جا را چه مى‌كنيم، حمله نظامى مى‌كنيم، خوب، شما حمله نظاميتان را كرديد و ديديد چه شد. شوروى هم حمله نظامى‌اش را كرده و دارد مى‌كند و مى‌بيند كه چه مى‌شود. با اينكه در آنجا، افغانستان هم يك دسته هستند كه با اينها مقابله مى‌كنند و الآن فشل كردند آنها را. اينها بايد تجديد كنند نظر خودشان را، بايد بفهمند اين معنا را كه امروز غير سابق است و ملتها غير دولتها هستند.

بنا بر اين، ما بايد اين مطلب را به مردم دنيا بفهمانيم كه هر كسى نمى‌داند، بداند كه امروز وضع غير سابق است. و مظلومين بايد برخيزند از جا، و مظلومين بايد داد خودشان را از ستمكاران بگيرند. و اين يك مطلب شدنى است. و مسلمين بايد با هم باشند، و مع الأسف باز بسيارى از سران مسلمين كارشكنى مى‌كنند. مسلمين با هم باشند، اگر

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 366
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست