responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 331

اسرائيل به حوزه اعراب! آن روز مصر را براى قرارداد با صهيونيست خارج كردند؛ و امروز به خاطر تثبيت و شناسائى اسرائيل برگرداندند! آن روز مصر را براى پشت كردن به خواست اعراب خارج كردند؛ و امروز آن را به خاطر بوسيدن دست امريكا برگرداندند.

آن روز مصر را براى خيانت به آرمان فلسطين خارج كردند؛ و امروز براى امضاى دستجمعى آن خيانت آن را برگرداندند. و تأسفآورتر و ننگينتر آنكه مصر با كمال بى‌اعتنايى هيچ شرطى را قبول نكرد. و يكى از مقامات بالاى قاهره گفت سران عرب بايد به اشتباه خود اقرار كنند! مسأله لبنان، مسأله افغانستان، و مسائل ديگر ملتهاى عرب مشكلى نبود كه باصطلاح سران كشورهاى اسلامى وقت عزيز خود را صرف امثال آن كنند! ملتهاى مظلوم و محترم غير عرب و عرب و مسلمانان اين ننگ را چگونه تحمل كنند كه اينان فرمانروايان آنها هستند. آيا وقت آن نرسيده است كه ملتهاى اسلامى از جاى خود برخيزند و سردمداران خود را يا در مقابل شرف اسلام خاضع كنند، و يا با آنان همچون ايران عمل كنند؟ آيا حكومتهاى باصطلاح اسلامى در خواب‌اند و نمى‌بينند كه امروز وضع ملتها غير از سابق است؟ نمى‌خواهند بفهمند كه چشم و گوشها باز شده است و فريبكاريهاى از قماش شرقى يا غربى توان خود را از دست داده است؟

نمى‌دانند و نمى‌بينند كه انقلاب اسلامى صادر يا در شرف صدور است، و با تأييدات خداوند متعال پرچم اسلام در آتيه‌اى نه چندان دور به دست ملت‌هاى اسلامى، بلكه مظلومان تشنه عدالت اسلامى، در سراسر عالم به اهتزاز درخواهدآمد؟ پس بهتر نيست كه حكومتها به خود آيند، و از گناه بزرگى كه در كازابلانكا مرتكب شدند و به شرف اسلام و مسلمانان، خصوصاً اعراب، تجاوز كردند و براى خود ننگ تاريخى بجاى گذاشتند توبه كنند و بازگشت به خداى قادر قاهر نمايند، كه مبادا آتش قهر او تر و خشك را بسوزاند؟

اكنون در آغاز سال ششم پيروزى لازم است تذكراتى را كه كراراً عرض كرده‌ام بازگو كنم. فَإِنَّ الذِّكْرى‌ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ. [1]


[1] سوره ذاريات، آيه 55: «ياد آر (خدا) را كه يادآورى به مؤمنان، سود مى‌رساند».

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 331
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست