responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 250

مى‌كنند، براى دولت دارند جوسازى مى‌كنند. انسان هر جا كه الآن اطلاع پيدا مى‌كند مى‌بيند كه به دولت دارند ور مى‌روند. مسأله اين نيست كه ما نظرمان به اين است كه دولت، دولت خيلى مثلًا اعلايى هست، هيچ.

ايجاد جوّ روانى توسط دشمن‌

الآن شما ملاحظه بفرماييد با اين وضعى كه ايران دارد كه در جنگ است، چند سال انقلاب است، آن انقلاب، و هجوم طوايف مختلف از همه جا به اينجا، افغانستان نمى‌دانم بيشتر از يك ميليون و يك ميليون و نيم- عرض مى‌كنم كه- از عراق آن همه اسير، آن وقت خود ما در داخل كشورمان اين همه فرارى وارد شده و اين همه مردم آمده‌اند ريخته‌اند از جاهاى ديگر. اينها يك چيزهايى است كه اگر در يك كشورى غير از كشور ايران بود، به هم خورده بود، يعنى شيرازه‌اش به هم ريخته بود. لكن ايران از باب اينكه مردم در صحنه هستند اين طور نشده، اما مى‌خواهند اين كار را شروع كنند.

من الآن به شما آقايان و به ملت ايران اين گزارش را مى‌دهم كه سن من ديگر مقتضى اين نيست كه ببينم اين چيزها را، من مى‌روم، اما شما توجه بكنيد، شما متوجه باشيد. اينها شروع كردند كه از اول يك جوى بسازند كه اين حكومت را بشكنند و بعد بروند سراغ رئيس جمهورتان و مجلستان و بعد بروند سراغ روحانيون و مسأله را از حالا اين جورى شروع كردند و شما از حالا بايد بيدار اين مطلب باشيد. بيخود نيست كه انسان يكدفعه مى‌بيند كه در قم حرف درمى‌آيد، در بازارها حرف درمى‌آيد، در مساجد حرف درمى‌آيد، در منابر حرف در مى‌آيد، در منزلهاى علما حرف درمى‌آيد، همه‌اش هم شبيه هم. اگر شما ديديد كه يك مطلبى شبيه به هم در همه جا شد بدانيد كه اين دست ديگرى در كار است، همين طور من باب اتفاق نشده است.

الآن وضع اين شده است كه انسان مى‌نشيند در اينجا مى‌بيند كه همه چيز يادشان رفته، الّا اينكه كمبود، گرانى. مگر كسى منكر اين است كه گرانى است. اما شما يادتان رفته است و شما بعضى‌هايتان يادتان است قضيه زمانى كه متفقين ريختند اينجا، شما ديديد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 250
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست