responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 212

خودتان كسانى كه قدرت دارند، دولت قدرت دارد، سپاه قدرت دارد، ارتش قدرت دارد، بسيج قدرت دارد، اينهايى كه قدرت دارند بايد حفظ جهات انسانيت را، جهات اسلاميت را بيشتر از ديگران بكنند. اين قدرت را در محلش خرج بكنند، تجاوز از محلش نشود.

حمله به مناطق مسكونى بخاطر ضعف روحى‌

و من اميدوارم كه با حفظ اين جهات انسانى و اسلامى شما الگو بشويد از براى همه كشورهايى كه آن مسائل ما به آنها رسيده است و مى‌رسد. و اين مرده ديگر از بين رفته است، ديگر شما خيال نكنيد، اينها دست و پايى است كه در حال احتضار دارد مى‌زند.

اين قدرتمندها آن آخر عمرشان اين طور جنون پيدا مى‌كنند. اينهايى كه در حالى كه قدرت دارند آن شارت و شورت را مى‌كنند، وقتى شكست مى‌خورند بسيار هم ضعيف مى‌شوند. اين ضعف روحى است كه انسان به يك طايفه‌اى كه هيچ كارى به او ندارند، توى خانه‌هايشان نشسته‌اند، يك بچه كوچكى كه كارى به او ندارد، اين ضعف انسانيت و ضعف قدرت است كه به او بپرد براى اينكه، در جبهه- او را- سيلى به او زده‌اند. اين آن مايه آخرش را هم كه عبارت از آن گردان‌هايى بوده است كه براى حفظ او بوده فرستاده به جبهه، و اينجا هم بسيارى از آنها را به درك فرستاده‌اند. خوب، اين صدمه مى‌بيند، صدمه روحى مى‌بيند، عقل هم كه ندارد كه حساب بكند كه خوب ما در جبهه مغلوب شده‌ايم بايد در جبهه كارى بكنيم، آنجا كه نمى‌تواند كارى بكند، به بهبهان و- نمى‌دانم- مسجد سليمان و جاهاى ديگر هم تعدى مى‌كند. اينها به واسطه ضعف روح است، و همه اينها براى اين است كه ايمان در كار نيست. آنهايى كه ايمان دارند نه آن طرف ضعف دارند، نه اين طرف ضعف دارند. نه قدرت وقتى كه هست دست‌شان ضعف روحى پيدا مى‌كنند و مردم را اذيت مى‌كنند، نه وقتى مغلوب شدند ضعف پيدا مى‌كنند و ديگران را مى‌زنند كه چرا ديگرى من را زده است. اين مال ضعفى است كه آنها دارند، و ضعف داشتن‌شان دنبال اين است كه ايمان ندارند، خدا را نمى‌شناسند، توجه به مسائل الهى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 212
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست