responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 191

شما مى‌بينيد كه امروز ما گرفتار به دسيسه‌ها و توطئه‌هاى ابرقدرتها هستيم. اينكه همه، قدرتهاى خودشان را روى هم گذاشتند و به كشور شما حمله كرده‌اند، چه حمله تبليغاتى و چه حمله تسليحاتى، براى اين است كه، آنها احساس مى‌كنند كه ايران است كه مى‌تواند خودش و ديگر كشورها را از قيد اسارت ابرقدرت‌ها و چپاولگريهاى آنها نجات بدهد. از اين جهت، ما بايد مهيا باشيم به اينكه اين ضربه‌اى كه زديم به آنها دنبالش را بگيريم. ما در بين راه هستيم. كارى كه شما جوانها كرديد در دنيا بى‌نظير است.

هيچ كشورى را شما سراغ نداريد كه از ابرقدرتى بريده باشد و به ابرقدرت ديگرى اتصال پيدا نكرده باشد. بى‌استثنا تمام كشورهاى دنيا يا در تحت سلطه مستقيم يا غير مستقيم اين ابرقدرت‌اند يا در تحت سلطه مستقيم يا غير مستقيم آن ابرقدرت. و شما تنها هستيد در دنيا كه فاتحه هر دو را خوانديد و دست هر دو را كوتاه كرديد و مى‌خواهيد شما خودتان باشيد. مى‌خواهيد مستقل باشيد. مى‌خواهيد آزاد باشيد.

مى‌خواهيد آن قيد و بندهايى كه براى كشور شما در زمان طاغوت درست شده بود از آنها همان طور كه رهايى پيدا كرديد، رها باشيد تا آخر، و اين با جديت خود شماست، با تلاش خود شماست براى همه كارها. هر كس در هر كارى كه مشغول است، چه در دانشگاهها كه مشغول دانش هستند، و چه در صحراها و بيابانها كه مشغول كشاورزى هستند و چه در جبهه‌ها كه مشغول فعاليت هستند، و چه در كارخانه‌ها كه مشغول جهاد هستند، همه در جهاد در راه خدا هستند، و بايد اين جهاد را به آخر برسانند، و ان شاء اللَّه به آخر مى‌رسد. شما اراده كنيد خداى تبارك و تعالى عنايت مى‌كند به شما، و شما مصمم باشيد كه خودتان براى كشور خودتان باشيد و براى رفاه حال همه كشورهاى تحت سلطه ان شاء اللَّه.

تحمل مصائب براى حفظ ارزشها

و شما مى‌دانيد كه مصيبت‌هايى كه به اين كشور وارد شده است، از اول انقلاب تا كنون، چه حجم زيادى داشته است. و در ازاى او اين پيروزيهايى كه براى شما حاصل شده است حجم بسيار افزون داشته است. ما در عين حالى كه جوانهاى بسيار لايق خودمان را، مردان كاردان خودمان را از دست داديم، لكن آن چيزى كه به دست‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 191
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست