responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 190

«نمى‌توانيم» را در بين همه قشرها شايع كردند، به همه گفتند «ما نمى‌توانيم» و بايد تواناها بيايند و به ما تعليم بدهند، آنها هم كه مى‌آمدند تعليم نمى‌دادند، شماها را وابسته مى‌كردند. امروز كه دست همه آنها بحمد اللَّه قطع شده است و ديگر براى آنها جايى در اين كشور باقى نمانده است، اين شما جوانهاى كشور هستيد كه در هر جا هستيد بايد به فكر آتيه كشور خودتان باشيد، حال كشور خودتان باشيد. و لازم است كه با اين دو خصيصه، اتكال به خداى تبارك و تعالى، اطمينان به نفس، با اين دو خصيصه به پيش برويد، و بعد از مدت كوتاهى خواهيد ديد كه راههاى سعادت بر شما باز مى‌شود، و قدرتهاى بزرگ طمعشان قطع مى‌شود. و ان شاء اللَّه اين كشور يك كشور نمونه مى‌شود براى كشورهاى ديگرى كه آنها هم گرفتار آن تبليغات ابرقدرتها هستند كه نمى‌گذارند آنها هم رشد بكنند.

جهاد در راه خودكفايى كشور

امروز شماييد كه بايد دامن به كمر بزنيد و در رشد صنايع اين كشور و در رشد توليد اين كشور دامن به كمر بزنيد و همت بگماريد و فعاليت بكنيد. فعاليت شما امروز براى كشور اسلامى يك عبادت است. شما امروز همه‌تان با ايده اسلامى در حال عبادت هستيد، چه در كارخانه‌ها و چه در مواردى كه به صنعت مشغول هستيد، و چه در كشاورزى هر كس هست و چه در ساير كارخانه‌ها كه هست. وقتى انسان براى خلق خدا خدمت بكند و براى اينكه اين خلق در طول تاريخ ستم ديدند، عقب نگه داشته شدند، نگذاشتند رشد معنوى بكنند، رشد مادى بكنند، وقتى با اين ايده شما خدمت بكنيد شما در خدمت اسلام هستيد و شما مجاهد هستيد در پشت جبهه‌ها. همان طورى كه مجاهدين ما در جبهه‌ها مجاهدت مى‌كنند، و عبادت خدا را در آنجا مى‌كنند، شما هم در پشت جبهه‌ها هستيد و عبادت خداى تبارك و تعالى را با همين كارهايتان انجام مى‌دهيد.

و من اميدوارم كه با فعاليت شما عزيزان، با فعاليت همه جوانهاى ايران، همه قشرهاى ملت، زن و مرد ملت، اين كشور ديگر از آسيب دهر مصون باشد و دست همه ابرقدرتها تا ابد از آن كوتاه باشد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 190
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست