responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 135

آن اختلاف از عبوديت سرچشمه مى‌گيرد. شما اختلافاتى را كه از نفسانيت سرچشمه مى‌گيرد بايد از بين ببريد و مطمئن باشيد كه اگر كارهايتان از الوهيت سرچشمه نگيرد و از وحدت اسلامى بيرون برويد، مخذول‌ [1] مى‌شويد.

اتحاد، رمز پيروزى انقلاب ايران‌

اميدوارم موفق باشيد تا براى آزادى و استقلال عراق كوشش كنيد، و تلاش نماييد كه عراق از سلطه جباران آزاد گردد. بايد همان گونه كه حضرت موسى‌ در مقابل فرعون قيام كرد و نظرش اين بود كه حق را مستقر كند و به هيچ وجه در نظرش نبود تا خودش حكومت كند، شما هم در قلب‌تان اين معنا باشد كه مجلس را الهى كنيد، زيرا اگر اختلاف در مجلس‌تان پيدا شود همه از بين مى‌رويد، و اگر با هم بوديد همه پيروز مى‌شويد. چون شما براى خدا مى‌خواهيد اين ظلم را ريشه كن كنيد، ان شاء اللَّه موفق مى‌شويد و اين توفيق زمانى حاصل مى‌شود كه بين خود آقايان نگرانى نباشد.

و سرّ اينكه ايران پيروز شد براى اين بود كه بين تمام افراد اتحاد بود و هيچ اين حرف‌ها نبود كه هر كس طرف خودش بكشد. شما با هم متحد باشيد كه بحمد اللَّه هستيد و وقتى در حلقه اول اتحاد بود، در حلقه‌هاى بعد اختلاف پيدا نمى‌شود. شما سعى كنيد كه در سرّ قلب‌تان چيزى مخالف الوهيت نباشد، و اگر ديديد هست سركوبش كنيد. كراراً عرض كردم كه اگر انبيا در يك مكان جمع شوند با هم اختلاف پيدا نمى‌كنند، زيرا مقصد و هدف و مقصود، يكى و الهى است. اگر در مجلس شما توحيد واقعى به معناى واقعى آن تحقق پيدا كند قهراً افرادى كه متصل به شما مى‌شوند اختلاف پيدا نخواهند كرد. و وحدت واقعى، يعنى قلب همه شما براى يك چيز بتپد كه آن اسلام است. اگر اين طور شد خداوند شما را تأييد مى‌كند.

الگو بودن مردم ايران براى ملت عراق‌

ما بايد همه چيز خودمان را از او بدانيم. شما نه افراد زياد داريد و نه سلاح و سازوبرگ‌


[1] بى‌بهره، سرافكنده.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 18  صفحه : 135
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست