responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 40

اسلام از همه كس بيشتر در باب اسلام زحمت كشيد و رنج ديد و ما داريم رنجهاى پيغمبر اسلام را به باد فنا مى‌دهيم و من اميدوارم كه شما آقايان كه از بلاد مختلف تشريف آورديد در اينجا، صداى مظلومانه اين ملت را به همه جا برسانيد و به آنها بفهمانيد كه اينجا يك كشور وحشتناكى كه يك صورت مشوه، تبليغات امريكايى و صهيونيستى برايش درست كرده‌اند، نيست. با اين وقت كم و با اين محاصره‌هاى همه جانبه‌اى كه ما داريم، در اين مدت كم آن قدرى كه دولت براى مستمندان و براى مستضعفان عمل كرده است، در طول مدت پنجاه سال سلطه امريكا نشده است؛ آن قدرى كه براى آنها آب تهيه كرده‌اند، زمين تهيه كرده‌اند، لوله‌كشى كرده‌اند، اسفالت كرده‌اند، و آن قدرى كه اينجا عمل شده است، جاهاى ديگر در طول پنجاه سال آنها نكرده بودند، مع ذلك، اينجا را متهم مى‌كنند كه خير مى‌خواهند يك كشورى را به باد بدهند.

شماها ان شاء اللَّه، اميدوارم كه با سلامت و سعادت به اوطان خودتان برگرديد و مسائل اسلام را و لو اينكه قدرتهاى بزرگ نمى‌گذارند در رسانه‌هاى گروهى منتشر بشود، لكن شماها با مصاحبه‌ها، با تماسها بگوييد به آنها، بفهمانيد به آنها كه ايران صلح طلب است.

ايران الآن هم مى‌گويد كه صدام برود بيرون از اينجا، و يك دستگاهى بين المللى بيايد و رسيدگى كند به جرم او و به جنايات او. ما با دولت عراق، با ملت عراق جنگى نداشتيم، آنها به ما هجمه آوردند؛ يعنى، دولت عراق هجمه آورد، لكن تو دهنى خورد و بحمد اللَّه در دنيا شكست خورد، شكستى كه با موافقت اردن و مغرب و امريكا نمى‌تواند شكست خودش را رفع كند. من از خداى تبارك و تعالى سلامت و سعادت همه مسلمين و قدرت اسلام را و سعادت و سلامت شما دوستان، برادران عزيز را و سلامت و سعادت اين اطفال مظلوم را كه انسان را متأثر مى‌كند ديدن آنها، مى‌خواهم. و شهداى همه را از خداى تبارك و تعالى مى‌خواهم كه رحمت كند و با شهداى صدر اسلام محشور فرمايد.

و السلام عليكم و رحمة اللَّه.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 40
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست