responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 393

بحمد اللَّه بعضى از كشورهاى منطقه به خود آمدند و از آن راهى كه داشتند، برگشتند. و من اميدوارم كه همه كشورهاى منطقه و دولتهاى منطقه به خود بيايند و مطمئن باشند كه يك ايران قدرتمند اسلامى براى آنها بهتر است از امريكا و شوروى. آنها فقط مصالح خودشان را در نظر دارند و اسلام مصالح كشورهاى اسلامى و مسلمانان؛ همه را، بلكه مصالح بشر را. ما به هيچ كشورى طمع نداريم و به هيچ كشورى حقى نداريم. و خداى تبارك و تعالى به ما اجازه نداده است كه در هيچ كشورى دخالت بكنيم، مگر آنكه مثل دفاع باشد كه امروز ما با اين دولت فاسد عراق در حال دفاع هستيم. و البته بايد ملت ما بدانند كه جنگ ما تمام نشده است، و آن توطئه‌اى كه ديده بودند كه ما را متوجه كنند به لبنان و از اين راه به ما ضربه بزنند، آن هم به خواست خداى تبارك و تعالى فاش شد. و ما بنايمان بر اين است كه اول عراق بايد از شرّ اين مفسدين و از شرّ اين غاصبين فارغ بشود و بعد از آن، ان شاء اللَّه، به قدس.

تمام كشورهاى اسلامى بدانند كه ايران ابداً نظرى به كشورهاى آنها ندارد. ايران براى جمعيت خودش همه چيز دارد و اين طور نيست كه يك كشور سركش باشد كه بخواهد همه چيز را در تحت سلطه خود بياورد. ايران براى خدا قيام كرده است و براى خدا ادامه مى‌دهد و جز دفاع، جنگ ابتدايى با هيچ كس نخواهد كرد.

هشدار به حاميان صدام‌

لكن من بايد تذكر بدهم، هشدار بدهم به اين بعضى از اين كشورها كه باز هم كمك كارى مى‌كنند به دشمن اسلام؛ من هشدار بدهم كه توجه داشته باشيد. براى آتيه خودتان زحمت توليد نكنيد. شما هر كدام كه امروز به صدام كمك كنيد، خيانت به اسلام كرده‌ايد و مجرم هستيد پيش اسلام. اگر تا امروز عذرى مى‌تراشيديد كه ما از عراق مى‌ترسيم، امروز ديگر آن عذر نيست. عراق- يعنى، حكومت عراق- خودش را هم نمى‌تواند حفظ كند تا چه رسد به اينكه بخواهد به شما تعدى كند. اين عذر، منقطع است امروز. و ما اگر ببينيم بعضى دولتها باز كمك مى‌كنند، كمك نظامى مى‌كنند، كمك مالى مى‌كنند به‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 393
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست